• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

MATEMĀTISKO PRASMJU APGUVE PUSAUDŽIEM AR SMAGIEM GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM

Thumbnail
View/Open
299-91160-Savicka_Iveta_is18110.pdf (1.747Mb)
Author
Savicka, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma: Matemātisko prasmju apguve pusaudžiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Diplomdarba mērķis: pētīt matemātisko prasmju apguves iespējas skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Darbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā analizēta literatūra par smagiem garīgās attīstības traucējumiem, matemātiskām prasmēm un praktiskās daļas, kurā veikts empīriskais pētījums. Izmantotas tādas pētījuma metodes kā pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, iegūto datu analīze. Darba apjoms: 4 tabulas, 20 attēli, 63 izmantotās literatūras avoti. Diplomdarba apjoms 46 lpp. Atslēgas vārdi: pusaudži, matemātiskās prasmes, smagi garīgās attīstības traucējumi
 
Theme: Learning mathematical skills for adolescents with severe intellectual disabilities. Purpose: to study the possibilities of learning mathematical skills for students with severe intellectual disabilities The work consists of a theoretical part, in which the literature on severe mental developmental disorders, mathematical skills is analyzed, and a practical part, in which an empirical study is carried out. Such research methods as pedagogical observation, pedagogical pilot activity, analysis of the obtained data are used. Workload: 4 tables, 20 figures, 9 diagrams and 63 sources of used literature. Volume of the thesis page 46. Key words: adolescents, mathematical skills, severe intellectual disabilities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61600
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV