Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorSokolova, Alina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:42Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91164
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61604
dc.description.abstractDarba tēma: Priekšējo mēleņu [S] un [Š] izrunas korekcija vingrinājumos un rotaļās 4 — 6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Darba autors: Alina Sokolova Darba veids: Diplomdarbs Studiju programma: Speciālās izglītības pedagogs un skolotājs logopēds Darba zinātniskais vadītājs: lektore, Mg. paed., Ilze Vilka Darbā tiek apskatīts un analizēts 4-6 gadus vecuma bērnu raksturojums veselumā dažādu autoru skatījumā, un runas traucējumu raksturojums, to novēršanas iespējas. Tiek atspoguļota literatūra par vingrinājumiem un rotaļām koriģējoši attīstošā darbībā bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Pētījuma mērķis: Praktiski izanalizēt priekšējo mēleņu [s] un [š] izrunas traucējumu novēršanas iespējas ar vingrinājumu un rotaļu palīdzību 4-6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem, balstoties uz teorētisko literatūru. Pētījuma hipotēze: Priekšējo mēleņu [s] un [š] izrunas korekcija būs sekmīga, ievērojot bērna vecuma un runas attīstības likumsakarības, izmantojot vingrinājumus un rotaļas koriģējoši attīstošajā darbībā. Pētījuma objekts: fonētiski fonemātiskie traucējumi. Pētījuma priekšmets: vingrinājumi un rotaļas Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā. Literatūras apkopošana un analīze. 2.Empīriskās: •novērošana; •logopēdiskā izpēte; •koriģējoši attīstošā darbība; •rezultātu analīze. Darbam ir 3 daļas: 1.4-6 gadīgu bērnu raksturojums veselumā skatījumā. 2.Runas traucējumu raksturojums. 3.Koriģējoši attīstošā darbība [S] un [Š] izrunas korekcijai vingrinājumos un rotaļās. Atslēgas vārdi: skaņas traucējums, vingrinājumi, rotaļas, koriģējoši attīstošā darbība. Darba apjoms: 51 lappuses, 8 tabulas, 7 attēli, 11 pielikumi un 36 izmantotie literatūras avoti.
dc.description.abstractThe theme of Paper: “Correction of pronunciation of front lingual consonants [S] and [Sh] in 4-6-year-old children with phonetic-phonemic disorders through the use of exercises and games” Author of the Paper: Alina Sokolova Type of the Paper: Diploma Study Program: Special education teacher and speech therapist Scientific supervisor of the Paper: lecturer, Mg. paed. Ilze Vilka The paper reviews and analyses the characteristics of children aged 4-6 years in general from the point of view of different authors, and the characteristics of speech disorders and the possibilities of their prevention. The literature on exercises and games in remedial-developmental activities for children with phonetic-phonemic disorders is reviewed. Purpose of the research: To practically analyse the possibilities of preventing the pronunciation disorders of the front lingual consonants [s] and [sh] through exercises and games for 4-6 year old children with phonetic-phonemic disorders on the basis of theoretical literature. Hypothesis of the research: Correction of the pronunciation of the front lingual consonants [s] and [sh] will be successful if the child's age and speech development are respected, using exercises and games in corrective developmental activities. Research object: phonetic phonematic disorders. Research subject: exercises and games. Research methods: 1.Theoretical. Analysis and review of the literature. 2.Empirical: •observation; •logopaedic research; •corrective development action; •analysis of the results. The Paper has 3 parts: 1.whole characteristics of children aged 4-6. 2.Speech disorders characterization. 3.Corrective development activity to correct the pronunciation of [S] and [SH] in exercises and games. Keywords: pronunciation of sounds, exercises, games, corrective work The Paper consists: 51 pages, 8 tables, 7 figures, 11 appendices and 36 literature sources used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectskaņas traucējums,
dc.subjectvingrinājumi
dc.subjectrotaļas
dc.subjectkoriģējoši attīstošā darbība.
dc.titlePriekšējo mēleņu [S] un [Š] izrunas korekcija vingrinājumos un rotaļās 4 – 6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
dc.title.alternativeCorrection of pronunciation of front lingual consonants [S] and [Sh] in 4-6-year-old children with phonetic-phonemic disorders through the use of exercises and games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record