Show simple item record

dc.contributor.advisorVulāne, Anna
dc.contributor.authorBedre, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-19T02:01:20Z
dc.date.available2022-12-19T02:01:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91073
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61634
dc.description.abstractDiplomdarba "10. klases skolēnu leksikas kompetences attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās" mērķis ir izstrādāt un aprobēt lingvodidaktisko materiālu, kas pilnveidotu 10. klases skolēnu leksikas kompetenci un veicinātu viņu izpratni par savu lomu latviešu valodas kopšanā. Diplomdarba saturu veido ievads un piecas nodaļas ar apakšnodaļām, kā arī secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā apskatīti ar latviešu valodas mācīšanu saistītie normatīvi un mācību līdzekļi. Otrajā nodaļā sniegts ieskats latviešu valodas leksikā un tās diferenciācijā. Trešā nodaļa atspoguļo skolotājas sagatavošanos darbam klasē. Ceturtajā nodaļā aprakstīta temata apguvei veltīto mācību stundu norise. Piektajā nodaļā analizēta skolotājas un skolēnu sadarbība un tās rezultāti. Pielikumos iekļauti izstrādātie mācību materiāli, vērtēšanas kritēriji, skolēnu darbu paraugi, atgriezeniskās saites piemēri u.c. Izstrādātā lingvodidaktiskā materiāla efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā. Diplomdarbā izstrādātais materiāls var būt noderīgs latviešu valodas skolotājiem un citiem interesentiem. Diplomdarba apjoms – 65 lpp. Atslēgvārdi: leksika, leksikoloģija, vecvārdi, jaunvārdi, internacionālismi, barbarismi, lingvistiskā attieksme.
dc.description.abstractThe focus of this thesis titled, "Opportunities for Developing Lexical Competence of 10th Grade Students in Latvian Language Lessons" is to develop and test the language didactic material that would improve the lexical competence of 10th grade students and encourage the understanding of their role in nurturing the Latvian language. The diploma thesis consists of an introduction and five chapters with subsections, as well as conclusions and appendices. In the first chapter, the standards and teaching tools related to the teaching of the Latvian language are reviewed. The second chapter provides an insight into the lexicon of the Latvian language and its differentiation. The third chapter reflects the teacher's preparation for work in the classroom. The fourth chapter describes the course of lessons dedicated to learning the subject. The fifth chapter analyzes the cooperation between the teacher and students, and its results. Appendices include the developed learning materials, assessment criteria, samples of students' works, examples of feedback, etc. The effectiveness of the developed language-didactic material was tested during the pedagogical trial. The material developed in the thesis can be useful for Latvian language teachers and other interested parties. Volume of the diploma thesis – 65 pages Keywords: vocabulary, lexicology, old words, neologisms, internationalisms, barbarisms, linguistic attitude.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectleksika
dc.subjectleksikoloģija
dc.subjectvecvārdi
dc.subjectjaunvārdi
dc.subjectinternacionālismi
dc.title10. klases skolēnu leksikas kompetences attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās
dc.title.alternativeOpportunities for Developing Lexical Competence of 10th Grade Students in Latvian Language Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record