Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māra
dc.contributor.authorCelma, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-19T02:01:27Z
dc.date.available2022-12-19T02:01:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91121
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61668
dc.description.abstractMākslas skolās ir dizaina priekšmets, bet tajā nav ietverts modes dizains. Šobrīd mākslas skolas skolēns netiek iepazīstināts ar modes dizainu un attiecīgi tas rada satuāciju, ka mākslas skolas audzēknim var nebūt pietiekošs priekštats par modes dizainu, lai varētu pieņemt mērķticīgu lēmumu pietiekamas intereses gadījumā izvēlēties studēt modes dizainu kādā no profesionālās ievirzes mācību iestādēm. Attiecīgi pētnieciskā darba mērķis ir izpētīt modes dizaina kā mācību tēmas apguvi mākslas skolas 7.kursā, izstrādājot teorētiskos un praktiskos mācību uzdevumus šīs tēmas iepazīšanai, kā arī aprobēt tos praksē. Teorētiskajā daļā izpētīti trīs modes periodi un šo periodu trīs ietekmīgākie modes dizaineri-viņu biogrāfijas fakti, ievērojamākie darbi modes dizainā; iespējamie modes dizainera iedvesmas avoti, tērpu kolekcijas un to ilustrāciju izveides principi; pusaudžu vecumposms. Praktiskajā daļā izpētīta izmēģinājumu uzdevumu modes dizainā aprobācija. Darbā iekļauti arī 11.pielikumi un 5.tabulas. Galvenie darba secinājumi: pamatojoties uz audzēkņu vērtējumu par modes dizaina tēmas izmēģinājumu uzdevumiem var secināt, ka šī tēma būtu ļoti vēlama iekļaušanai mākslas skolas programmā. Modes dizaina tēma ir atbilstoša pusaudžu vecumposmam un septītā kursa studentu prasmju un zināšanu līmenim. Modes dizaina tēmas apguve veicināja domas par modes dizainera profesijas izvēli nākotnē daļai audzēkņu. Atslēgas vārdi: modes dizains, modes vēsture, tērpu ilustrācija, modes dizaineris.
dc.description.abstractArt schools have a design subject, but it does not include fashion design. At present, fashion design is not introduced to the art school pupil and, consequently, this creates the situation that the art school pupil may not have sufficient knowledge of fashion design to be able to make a purposeful decision, if sufficiently interested, to study fashion design in a vocational institution. Accordingly, the aim of the research work is to investigate the learning of fashion design as a subject in the 7th year of art school by developing theoretical and practical learning tasks to explore the subject, as well as to validate them in practice. The theoretical part of the project examines three periods of fashion and the three most influential fashion designers of these periods - their biographical facts, their most significant works in fashion design; possible sources of inspiration for a fashion designer, the principles of designing collections and their illustrations; adolescence. The practical part explores the validation of experimental tasks in fashion design. The thesis also includes 11 annexes and 5.tables. The main conclusions of the thesis are: based on the students' evaluation of the experimental tasks on the topic of fashion design, it can be concluded that this topic would be highly desirable for inclusion in the art school curriculum. The topic of fashion design is appropriate for the age of adolescents and the level of skills and knowledge of the seventh year students. The study of fashion design contributed to the future career choice of some of the students. Keywords: fashion design, fashion history, costume illustration, fashion designer.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmodes dizains
dc.subjectmodes vēsture
dc.subjecttērpu ilustrācija
dc.subjectmodes dizaineris
dc.titleMĀCĪBU TĒMAS “MODES DIZAINS” APGUVE MĀKSLAS SKOLĀ 7.KURSĀ
dc.title.alternativeLearning Fashion Design in the Art School in the 7th Year
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record