Sociālpedagoģiskā darbība sociāli emocionālo prasmju attīstīšanai X profesionālajā vidusskolā
Author
Lūdiņš, Aldis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs Sociālpedagoģiskā darbība sociālo un emocionālo prasmju pilnveidošanai X profesionālajā vidusskolā izstrādāts ar mērķi izzināt profesionālās vidusskolas izglītojamo sociālās un emocionālās prasmes, to ietekmi uz izglītojamo uzvedību un mācību sasniegumiem, izzināt un aprakstīt sociālpedagoģisko darbību sociāli emocionālo prasmju pilnveidei X profesionālās vidusskolas mācību un audzināšanas darbā. Teorētiskajā daļā raksturota sociāli emocionālo prasmju būtība, aktualitāte, aprakstīta sociālpedagoģiskās vides ietekme uz sociāli emocionālo prasmju veidošanos, pētīta laikmetam aktuālo sociālo un emocionālo izaicinājumu korelācija ar sociālpedagoģiskajiem procesiem ģimenes un skolas vidē, analizēta izglītības iestādes atbildība un pedagogu kompetence sociāli emocionālo prasmju pilnveidošanā. Praktiskajā daļā aprakstīts autora veiktais pētījums X profesionālajā vidusskolā, kurā tika pētītas un analizētas izglītojamo sociāli emocionālās prasmes un tās ietekmējošie faktori. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tika izstrādāta sociālpedagoģiskā programma, lai pilnveidotu sociāli emocionālās prasmes X profesionālajā vidusskolā. Veikta programmas aprobācija un rezultātu analīze. Nobeigumā, balstoties uz analīzē iegūtajiem rezultātiem, izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi sociālpedagoģiskās darbības realizācijai sociālo un emocionālo prasmju pilnveidošanā X profesionālās vidusskolas sociālpedagoģiskajā vidē. The thesis Social Pedagogical Work for Developing Socio-emotional Skills in the X Vocational Secondary School has been developed with a view to exploring the social and emotional skills of professional secondary students, and their impact on pupils' behaviour and learning achievements. This was done to explore and describe social teaching activities for the development of socio-emotional skills in the teaching and mentoring work of the X vocational secondary school. The theoretical part describes the nature of socio-emotional skills, their importance, and the impact of the social pedagogical environment on socio-emotional skills formation, examining the correlation of social and emotional challenges dominating today with social learning processes in the family and school environment. Furthermore, the theory part also analyses the responsibility of the educational establishment and the competence of educators in the development of socio-emotional skills. The practical part describes the study performed by the author at X Vocational Secondary School focusing on the socio-emotional skills of pupils and factors affecting them. Based on the results of the study, a social educational programme was developed to improve socio-emotional skills in X vocational secondary school. Programme approval and analysis of results have been carried out. Finally, on the basis of the results of the analysis, conclusions have been drawn and recommendations have been made for the realisation of social teaching activities in the development of social and emotional skills in the socio-educational environment of X vocational secondary school.