5-6 gadu vecu bērnu runas attīstības sekmēšana didaktiskajās spēlēs
Author
Kazinovska, Maruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: 5 – 6 gadu vecu bērnu runas attīstības sekmēšana didaktiskajās spēlēs. Kvalifikācijas darba mērķis: analizēt un pētīt runas attīstības sekmēšanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, izmantojot didaktiskās spēles. Pētījuma jautājums: Vai didaktisko spēļu izmantošana, sekmē pirmsskolēna runas attīstību? Uzdevumi mērķa sasniegšanai: 1.analizēt teorētiskās atziņas par bērnu runas attīstību; 2.raksturot vecākā pirmsskolasvecuma bērnu attīstības likumsakarības saistībā ar pētāmo problēmu. 3.pētīt 5 – 6 gadīgo bērnu runas attīstības sekmēšanu, izmantojot didaktiskās spēles un rotaļas. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tiks aplūkots valodas un runas jēdziens, 5 līdz 6 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības runas attīstības kontekstā, pirmsskolas izglītības programmas prasības valodas jomā un pedagoģiskās iespējas bērna runas attīstības sekmēšanai didaktiskajās spelēs. Kvalifikācijas darba otrajā daļā analizēti pētījuma sākumā iegūtie rezultāti un pētījuma beigās iegūtie rezultāti. Kvalifikācijas darba apjoms ir 38 lappuses bez pielikumiem. Darbs papildināts ar 23 attēliem un 5 tabulām. Darba uzrakstīšanā izmantoti 36 literatūras avoti. Darbam ir 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: valoda, runa, runas attīstība, valodas attīstība, rotaļas, didaktiskās spēles. The topic of the work: promoting the speech development of 5-6-year-old children in didactic games. The purpose of the qualification work: to analyze and study the possibilities of promoting speech development for older preschool children using didactic games. Research question: Does the use of didactic games contribute to the development of preschoolers' speech? Tasks to achieve the goal: 1. analyze theoretical knowledge about the development of children's speech; 2. to describe the regularities of the development of older preschool children in relation to the researched problem. 3. to study the promotion of the speech development of 5-6-year-old children using didactic games and games. The qualification work consists of 2 parts. The first part of the qualification work will examine the concept of language and speech, the development characteristics of 5- to 6-year-old children in the context of speech development, the requirements of the preschool education program in the field of language, and the pedagogical possibilities for promoting the child's speech development in didactic games. The second part of the qualification work analyzes the results obtained at the beginning of the study and the results obtained at the end of the study. The volume of the qualification work is 38 pages without appendices. The work is supplemented with 23 pictures and 5 tables. 36 literary sources were used in writing the paper. The work has 5 appendices. Key words: language, speech, speech development, language development, games, didactic games.