3-4 gadu vecu bērnu stāstītprasmes veicināšana literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Veikša, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore : Dace Veikša Kvalifikācijas darba tēma : 3 - 4 gadu vecu bērnu stāstītprasmes veicināšana literāro darbu iepazīšanas procesā Studiju programma : Pirmsskolas skolotājs Darba vadītāja : Mg.paed. Jolanta Kriščune Kvalifikācijas darbā tiek pētīts : Kā veicināt 3-4 gadus vecu bērna stāstītprasmes attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā Darba mērķis : Pētīt 3-4 gadus vecu bērnu stāstītprasmes attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā Darba uzdevumi : 1.Pētīt teorētisko literatūru par izvēlēto tematu. 2. Noskaidrot bērnu stāstītprasmes attīstības veicinošos faktorus. 3. Noteikt 3-4gadu vecu bērnu stāstītprasmes attīstības vērtēšanas kritērijus. 4. Izstrādāt pedagoģisko eksperimenta programmu 3-4 gadu vecu bērnu stāstītprasmes sekmēšanai literāro darbu iepazīšanas procesā. 5. Analizēt iegūtos rezultātus. Darbs sastāv no : ievada, 2 nodaļām, 7 apakšnodaļām, 6 tabulām, 3 attēliem, 6 pielikumiem Pirmajā nodaļā tiek analizēta pedagoģiskā literatūra par 3-4 gadus vecu bērnu stāstītprasmi, stāstītprasmes sekmēšanu pirmsskolā un stāstītprasmes sekmēšana literāro darbu ietekmē. Otrajā nodaļā tiek analizētas izvēlētās empīriskā pētījuma metodes. Tiek veikta pedagoģiskā novērošana pētījuma sākumā, veikts pedagoģiskais eksperimenta darbs, pārrunas un atkārtota pedagoģiskā novērošana pētījuma beigās, lai analizētu 3 – 4 gadus vecu bērnu stāstītprasmes attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā. Rezultātā : pētījumā tiek pierādīts, ka literārie darbi attīsta 3-4 gadus vecu bērnu stāstītprsmi Darba apjoms : 40 lpp. Darbā izmantoti : 10 attēli, 30 literatūras avoti, 6 pielikumi Atslēgas vārdi : 3-4 gadus veci bērni, stāstītprasme, runas attīstība, literārie darbi Author: Dace Veikša Theme of qualification paper: The enhancement of 3 - 4 year old children's abilities to tell stories by introduction to literary works. Study programme: Preschool teacher Work supervisor: Mg.paed. Jolanta Kriščune Qualification work explored: / Qualification work researched (the theme of): How to promote storytelling abilities in 3 - 4 year olds by introducing them to literary works Research goal: Research of 3-4 year old children's storytelling abilities development in the process of introducing them to literary works. Tasks: 1.Research theoretical literature about the chosen topic. 2.Discover promotional factors which advance children's storytelling abilities. 3.Determine criteria for evaluating development of 3 - 4 year old children's storytelling skills. 4.Create a pedagogical experiment programme for promoting 3 - 4 year old kids storytelling skills by introducing them to literary works. 5.Analyse the obtained data. Work is made up of: an introduction, 2 chapters, 7 sub-chapters, 6 tables, 3 images, 6 attachments First chapter analyzes pedagogical literature about 3-4 year old kids' storytelling abilities, promotion of storytelling in preschools and promoting storytelling with the influence of literary works. Second chapter analyzes the chosen empirical research methods. In the beginning of the study a pedagogical screening is carried out, pedagogical experiment is carried out and a repeated pedagogical screening is carried out at the end of the study in order to analyze 3 - 4 year old kids' storytelling abilities in the process of introducing them to literary works. Results: The study proves literary work introduction to 3 - 4 year olds as a way of enhancing their storytelling skills is a successful method Volume of work: 40 pages Used resources: 10 images, 30 literature sources, 6 attachments Keywords: 3-4 year old kids, storytelling skills, speech development, literary works