Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātikas mācību jomas apguve rotaļās un spēlēs
Author
Kārkliņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Linda Kārkliņa Kvalifikācijas darba temats: “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātikas mācību jomas apguve rotaļās un spēlēs”. Mērķis: pētīt un izzināt 5 – 6 gadus vecu bērnu matemātiskas mācību jomas apguvi rotaļās un spēlēs. Darba pirmajā nodaļā tiek apkopotas zinātniskās literatūras atziņas par pedagoģiski psiholoģisko pamatojumu rotaļai un spēlei bērna ikdienā. Darba autore veica pirmsskolas vecākā vecuma bērnu attīstības raksturojumu, apkopoja zinātnisko informāciju par matemātikas mācību jomas apguvi rotaļās un spēlēs. Otrajā nodaļā tika veikta praktiskā izpēte, kā ar dažādām rotaļām un spēlēm var veicināt matemātisko priekštatu veidošanos piecus un sešus gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā. Pētījuma sākumā tika izvēlētas piemērotākās pētīšanas metodes, izvirzīti kritēriji bērnu zināšanu izvērtēšanai, tam seko bērnu vispārējs raksturojums, balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem, veikts vispārējs bērnu raksturojums un izpēte. Pētījuma laikā tika pielietotas dažādas rotaļas un spēles. Empīriskā pētījuma noslēgumā, balstoties uz pētījuma sākumā izvirzītajiem kritērijiem, tika atkārtoti pārbaudītas bērnu matemātiskās prasmes. Iegūtie rezultāti tika analizēti. Kvalifikācijas darbs sastāv no 38 lappusēm, 4 tabulām, 5 attēliem, 7 pielikumiem, 37 izmantotajiem informācijas avotiem. Author of the qualification: Linda Kārkliņa Topic of the final exam project: Learning of mathematic field of study through plays and games for older pre-school children. Goal: to study and explore the acquisition of mathematical knowledge by children aged 5-6 through play and games. The first chapter of the work collects the insights of the scientific literature on pedagogical-psychological justification for play and game in a child's everyday life. The author of the work carried out the characteristics of the development of children of the older age of preschool. Gathered scientific information on learning the field of mathematics in play and games. In the second chapter, practical research was carried out on how various play and games can contribute to the formation of mathematical preconceptions in the pedagogical process of five- and six-year-old’s. At the beginning of the study, the most suitable research methods were selected, criteria were set for evaluating children’s knowledge, followed by a general characterization of children, a general characteristic of children’s was carried out on the basis of the set criteria, research was conducted. During the study, various play’s and games were applied. At the end of the empirical study, children's mathematical skills were retested based on the criteria set at the beginning of the study. The results obtained were analyzed. The qualification paper consists of 38 pages, 4 tables, 5 images, 7 attachments, 37 used sources of information.