Sociālo stāstu nozīme bērniem ar autiskā spektra traucējumiem (AST) pirmsskolā.
Author
Žurevska, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma – Sociālo stāstu nozīme bērniem ar autiskā spektra traucējumiem (turpmāk tekstā AST) pirmsskolā. Darba autore – Iveta Žurevska Darba mērķis – izstrādāt pirmsskolas vecuma bērniem ar autiskā spektra traucējumiem dažādus sociālos stāstus pašapkalpošanās prasmju apguvei, teorētiski analizēt tos, veicot anketēšanu, noskaidrot, vai pirmsskolas skolotāji savā ikdienas darbā izmanto sociālos stāstus. Darbs ir izstrādāts, balstoties uz teorētiskām atziņām par sociāliem stāstiem un to izveidošanas nosacījumiem. Tika analizēti pieejamie sociālo stāstu veidi un teorētiskā literatūra par bērniem ar autiskā spektra traucējumiem pirmsskolā. Darba autore secina, ka sociālie stāsti bērniem ar AST pirmsskolā nav piemēroti, jo to izmantošana neveicina labāku pašapkalpošanās prasmju apguvi. Darba teorētiskajā daļā autore analizēja zinātniskos pētījumus un teorētiķu ieteikumus par bērniem ar AST un sociālo stāstu nozīmi, kas veicina bērniem ar AST apgūt pašapkalpošanās prasmes. Darba struktūra – 35 lappuses, 34 izmantotās literatūras un avotu vienības, 3 pielikumi. Atslēgvārdi – Sociālie stāsti, bērni, autiskā spektra traucējumi. The theme of the qualification work is the importance of social stories for children with autism spectrum disorders in preschool (ASD – in following text). The author of the work – Iveta Žurevska The aim of the work – theoretically analyze and develop different social stories for children with autism spectrum disorders in preschool for learning self-care skills to find out by surveying whether the preschool teachers use social stories in their daily work. The work has done based on theoretical knowledge about social stories and conditions for their creation. There were analysed the theoretical literature on children with ASD and the available types of social stories for children with ASD in preschool. In her work, the author concludes that the social stories for children with ASD are not suitable because they don`t achieve their objective. In the theoretical part of the thesis, the author analysed scientific studies and the recommendations from theoreticans for children with ASD and the meaning of social work which help autistic children to learn self-care skills. The structure of the work - 35 pages items of literature and resources used 34, annexes. Keywords – social stories, children with autism spectrum disorders.