4-5 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Apsēna, Endija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Endija Apsēna Darba nosaukums: 4-5 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē. Mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt 4-5 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveides iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Īss pētījuma saturs : Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskā un empīriskā. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, kas ir pašapkalpošanās prasmes un, kādas pašapkalpošanās prasmes ir jāprot 4-5 gadīgiem bērniem. Empīriskajā daļā tiek novērota pašapkalpošanās prasmju attīstība 4-5 gadīgu bērnu grupā. Empīriskās daļas pētījums norisinās divās daļās – pedagoģiskie novērojumi un aptauja. Rezultātu apraksts : Ja 4-5 gadīgu bērnu grupā būs nodrošinātas atbilstošas aktivitātes, vide un vienotas pedagogu prasības, tad bērnu pašapkalpošanās prasmes attīstīsies labi. Pētījuma darba lappušu skaits : 30 Attēlu skaits : 14 Tabulu skaits : 2 Bibliogrāfiskā saraksta vienību skaitu : 18 Pielikumu skaits : 3 Author: Endija Apsēna The theme of the qualification paper: Promotion of self- service of 4-5 year old children in a pre-school education institution. The aim: Theoretically and practically find out the possibilities of the improvement of self – service skills of 4 – 5 year old children in a pre – school education institution. Short research content : The reasearch consists of two parts – theoretical and empirical. In theoretical part is analyzed pedagogical – psychological literature. Based on the lessons of the various authors it is concluded what self – care skills are and which self – care skills 4 -5 year old children should know. In the empirical part, the development of self – service skills in a group of 4 -5 year old children is observed. The research of the empirical part is in two parts – pedagogical observation and survey. Description of the results : If the group of 4-5 year old children is provided with appropriate activities, environment and uniform requirements of teachers, then children’s self – care skills will develop well. Reaserch job page count : 31 Number of pictures : 14 Number of tables : 2 The number of items in the bibliographic list : 18 Number of attachments : 3