Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorŠimēna, Antra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:50Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91546
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62235
dc.description.abstractDarba autore: Antra Šimena Darba vadītāja: Mg. paed. Rasma Purmale Darba veids: Kvalifikācijas darbs Darba apjoms: 45 lapas; teorētiskā un empīriskā daļa. Darba teorētiskajā daļā analizēts izziņas jēdziens, bērna izziņu ietekmējošie faktori un izziņas attīstības iespējas pirmsskolā bērna pētnieciskajā darbībā. Darba empīriskajā daļā pēc izvēlētajiem kritērijiem analizētas bērnu izziņas vajadzība, prasme izzināt. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets/subjekts: 5-6 gadu vecu bērnu izziņas attīstība. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pētīt izziņas attīstības iespējas pētnieciskajās darbībās 5-6 gadu veciem bērniem. Hipotēze: bērna izziņas attīstība pētnieciskajās darbībās būs veiksmīgāka, ja pedagogs mērķtiecīgi, jēgpilni, bērna interesēm atbilstoši ikdienā iesaistīs bērnus daudzveidīgās pētnieciskās darbībās. Pētījuma uzdevumi. 1. Analizēt teorētisko literatūru un citus avotus par izziņu, izziņas attīstības ietekmējošiem faktoriem pētnieciskajās darbībās. 2. Analizēt bērnu dotumus un vajadzības pētāmā temata aspektā. 3. Organizēt un analizēt pētniecisko darbību ietekmi uz bērna izziņas procesiem. 4. Veikt secinājumus. Pētījuma metodes. Teorētiskās: teorētiskās literatūras un citu avotu analīze, datu apstrāde. Praktiskās: novērojums, anketēšana (vecāku). Pētījuma teorētiskā bāze: Teorētiskās daļas izstrādē tika izmantoti I.Freibergas, L.Priedes, J.Gravas, I.Puškareva, Ž. Piažē, Ļ.Vigotska un citu autoru darbi. Praktiskā pētījuma bāze: ‘’X’’ pirmsskolas bērni. Pētījuma struktūra: ievads, divas daļas: teorētiskā un praktiskā, 4 attēli, 5 tabulas, 2 pielikums, secinājumi, 26 izmantotās literatūras un citu avoti. Atslēgas vārdi: izziņa, prasme, pētnieciskā darbība.
dc.description.abstractAuthor of the work: Antra Shimena Supervisor: Mg. fed up Rasma Purmale Type of work: Qualification work Work volume: 45 pages; theoretical and empirical part. The theoretical part of the paper analyzes the concept of cognition, the factors affecting the child's cognition and the possibilities of cognitive development in the preschool child's research activity. In the empirical part of the work, according to the selected criteria, children's need for cognition, ability to know is analyzed. Research object: pedagogical process in preschool. Research subject/subject: cognitive development of 5-6-year-old children. The purpose of the research: to theoretically find out and practically study the possibilities of cognitive development in research activities for 5-6-year-old children. Hypothesis: the development of the child's cognition in research activities will be more successful if the pedagogue engages children in diverse research activities in a purposeful, meaningful way, according to the child's interests, on a daily basis. Research tasks. 1. Analyze the theoretical literature and other sources on cognition, influencing factors of cognitive development in research activities. 2. To analyze the gifts and needs of children in the aspect of the researched topic. 3. Organize and analyze the impact of research activities on the child's cognitive processes. 4. Draw conclusions. Research methodology. Theoretical: analysis of theoretical literature and other sources, data processing. Practical: observation, questionnaire (parents). Theoretical basis of the research: I. Freibergas, L. Priedes, J. Gravas, I. Puškareva, Ž. were used in the development of the theoretical part. Works of Piaget, L. Vygotsky and other authors. Base of the practical research: "X" preschool children. Research structure: introduction, two parts: theoretical and practical, 4 images, 5 tables, 2 appendix, conclusions, 26 used literature and other sources. Key words: cognition, skill, research activity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectizziņa
dc.subjectpētnieciskā darbība
dc.subjectprasme
dc.subjectbērna attīstība
dc.subjectietekmējošie faktori
dc.titleBērnu izziņas attīstības iespējas pētnieciskajās darbībās
dc.title.alternativePossibilities of children's cognitive development in research activities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record