• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jaunākā vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana caur rotaļu pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-91577-Zilinska_Anete_az20101.pdf (1.969Mb)
Author
Žilinska, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs “Jaunākā vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana caur rotaļu pirmsskolas izglītības iestādē” izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot rotaļu izmantošanas iespējas pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē 1,5-2 gadus veciem bērniem. Teorētiskajā daļā analizēts pašapkalpošanās prasmju jēdziens, noteiktas pašapkalpošanās prasmes un to apjoms, kas jāapgūst 1,5-2 gadu vecumā, ņemot vērā vecumposma iespējas. Aplūkotas rotaļas kā pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas paņēmiens. Empīriskajā daļā, analizējot 15 pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmes (ģērbšanās, ēšanas, tualetes apmeklēšanu, roku mazgāšanu un apkārtējās vides kārtošanu), secināts, ka visgrūtāk šajā vecumā bērniem padodas podiņmācība, kā arī apkārtējās vides kārtošana. Izmantojot pašapkalpošanās prasmju apguvei rotaļas ar kustību imitāciju, pirkstu rotaļas, didaktiskās spēles un vingrinājumus, panākts pozitīvs rezultāts visiem dalībniekiem jau pirmo divu mēnešu laikā. Darba noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem par pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas iespējām jaunākajā vecumposmā. Kvalifikācijas darba apjoms: 41 lpp., 4 tabulas, 3 attēli, izmantoti 47 literatūras avoti, pievienoti 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, jaunākais vecumposms, 1,5-2 gadus veci bērni, rotaļas, pirmsskolas pedagoģiskais process
 
The qualification thesis "Promoting the self-care skills of younger children through play in a preschool educational institution" was developed with the aim of theoretically researching and empirically justifying the possibilities of using play to promote self-care skills in a preschool educational institution for 1,5-2-year-old children. The theoretical part analyzes the concept of self-care skills, certain self-care skills and their amount, which must be learned at the age of 1,5-2 years, considering the possibilities of the age stage. Play as a method of promoting self-care skills are considered. In the empirical part, analyzing the self-care skills of 15 preschool children (dressing, eating, going to the toilet, washing hands and tidying up the environment), it was concluded that potty training and tidying up the environment are the most difficult for children at this age. Using games with imitation of movements, finger play, didactic games and exercises to learn self-care skills, a positive result was achieved for all participants within the first two months. At the end of the work, recommendations for preschool teachers about the possibilities of promoting self-service skills in the younger age group have been developed. Scope of qualification work: 41 pages, 4 tables, 3 images, used 47 literary sources, attached 7 appendices. Key words: self-care skills, younger age, 1,5-2-year-old children, play, preschool pedagogical process
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62250
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV