Show simple item record

dc.contributor.advisorGoba, Daiga
dc.contributor.authorJēkabsone, Māra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:54Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91594
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62258
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšana rotaļdarbībā Darba autore: Māra Jēkabsone Pētījuma mērķis - Izzināt, 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanas iespējas rotaļdarbībā, pirmsskolas izglītības iestādē. Atslēgas vārdi: Pašapkalpošanās prasmes, 2-3 gadi, rotaļa, mazgāt rokas, ēst, noģērbties. Darbs sastāv no teorētiskās un pētījumu daļas, secinājumiem un izmantotās literatūras saraksta. Autore darba teorētiskajā daļā, pēta, analizē un apkopo dažādu autoru pedagoģisko un psiholoģisko literatūru un viedokļus par bērnu pašapkalpošanās prasmju nozīmi vecumā no 2- 3 gadiem, kā arī analizē pašapkalpošanās prasmju apguves metodes un to izmantošanu rotaļdarbībā. Darba pētījumu daļā, autore novēro un analizē bērnu roku mazgāšanas un slaucīšanas, ēšanas, apavu un apģērba novilkšanas prasmes 2-3 gadus veciem bērniem. Veido un piedāvā piemērotu mācību vidi, bērnu vecumam un spējām atbilstošu jēgpilnu pedagoģisko mācību procesu, rotaļu izmantojot kā mācību līdzekli, lai sekmētu un attīstītu izvēlēto pašapkalpošanās prasmju apguvi. Izvirzītā hipotēze par to, ka bērnu pašapkalpošanās prasmju apguve rotaļdarbībā būs sekmīga, ja pedagogs radīs piemērotu vidi, organizēs un vadīs atbilstošas rotaļdarbības sekmējot bērna iesaistīšanos, kā arī ikdienā pielietos dažādas pedagoģiski pamatotas metodes un paņēmienus pašapkalpošanās apguvei, praktiskajā pētījumā tika pierādīta. Kvalifikācijas darba apjoms sastāv no 53 lapaspuses, 3 tabulām, 9 attēliem, 4 pielikumiem, 46 literatūras un citiem informācijas avotiem latviešu un svešvalodās.
dc.description.abstractSubject of Qualification Work: Developing self- care skills through play action in children 2-3 year old. Author of the work: Māra Jēkabsone The aim of the study is to explore the possibilities for promoting self-serving skills of 2-3- year-olds in a playing field in a pre-primary education institution. Keywords: Self-serving skills, 2-3 years, playing, washing hands, eating, undressing. The work consists of a theoretical and study part, conclusions and a list of authorities used. The author, in the theoretical part of the work, studies, analyses and compiles pedagogical and psychological literature from different authors and views on the role of children's self-service skills aged 2-3, as well as on self-service skills learning methods and their use in the workplace. In the section of the work study, the author observes and analyzes children's handwashing and sweeping, eating, footwear and clothing skills in children 2-3 years old. Develop and offer an appropriate learning environment, a meaningful pedagogical learning process appropriate to children's age and abilities, using the game as a learning tool to promote and develop the learning of selected self-service skills. The proposed hypothesis that child self-service skills will be successful in playing if the teacher creates an appropriate environment, organised and managed appropriate playing practices to promote the child's involvement, as well as the daily application of a variety of pedagogical-based methods and techniques for self-service learning was demonstrated in the practical study. The scope of the qualification work consists of 53 pages, 3 tables, 9 images, 4 annexes, 46 sources of literature and other information in Latvian and foreign languages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subject2-3 gadi
dc.subjectrotaļa
dc.subjectmazgāt rokas
dc.subjectēst
dc.title2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšana rotaļdarbībā
dc.title.alternativeDeveloping self-care skills through play action in children 2-3 year old
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record