Pozitīvu paradumu veidošana pirmsskolas izglītības pirmajā posmā
Author
Klempnere, Liāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Pozitīvu paradumu veidošana pirmsskolas izglītības pirmajā posmā” izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot pozitīvu uzvedības paradumu veidošanās iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolas izglītības pirmajā posmā. Pētījuma teorētiskajā daļa analizēts paradumu jēdziens un to veidošanās likumsakarības agrīnā vecuma bērniem. Apkopoti metodiskie ieteikumi par pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizāciju pozitīvu paradumu veidošanai divgadīgiem bērniem. Empīriskā daļā, piedaloties 12 divgadīgiem bērniem, analizēts, kā bērniem veidojas tādi pozitīvi uzvedības paradumi kā pieklājības formu lietošana saskarsmē ar apkārtējiem, ēšanas kultūra, rūpes par savu apģērbu un rotaļlietām, kā arī personīgās higiēnas ievērošanas paradumi. Darba noslēgumā sniegta atbilde uz pētniecības jautājumu “Kā ir organizējamas pedagoģiskais process un kādas metodes ir izmantojamas pozitīvu uzvedības paradumu veidošanai divgadīgiem bērniem?” un izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 36 lpp., ietver 6 attēlus, 5 tabulas, izmantotas 35 literatūras vienības, pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: pozitīvi uzvedības paradumi, divgadīgi bērni, pirmsskolas pedagoģiskais process, pirmsskolas izglītības pirmais posms The qualification work "Formation of positive habits in the first stage of preschool education" was written with the aim of theoretically researching and empirically substantiating the possibilities of forming positive behavioral habits in the pedagogical process in the first stage of preschool education. The theoretical part of the study analyzes the concept of habits and the regularity of their formation in children of early age. Methodological recommendations on the organization of the preschool pedagogical process for the formation of positive habits for two-year-old children have been collected. In the empirical part, with the participation of 12 two-year-old children, it was analyzed how children develop such positive behavior habits as the use of forms of politeness in dealing with others, eating culture, taking care of their clothes and toys, as well as personal hygiene habits. At the end of the work, the answer to the research question "How to organize the pedagogical process and what methods can be used to create positive behavior habits for two-year-old children?" and work out recommendations for preschool teachers. The scope of the qualification work: 36 pages, includes 6 images, 5 tables, used 35 literature units, attached 2 appendices. Key words: positive behavior habits, two-year-old children, preschool pedagogical process, first stage of preschool education