Praktisko prasmju attīstība darbā ar tekstilmateriāliem 3-5 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Frišmane, Adriāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “Praktisko prasmju attīstība darbā ar tekstilmateriāliem 3-5 gadus veciem bērniem pirmsskolā”. Kvalifikācijas darba autore: Adriāna Frišmane Kvalifikācijas darba vadītāja: Māra Urdziņa - Deruma Pētījuma mērķis: Izpētīt praktisko prasmju attīstību darbā ar tekstilmateriāliem otrā jaunākā (3-5 gadi) vecumposma bērniem pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Kā pirmsskolā tiek sekmēta praktisko prasmju attīstība darbā ar tekstilmateriāliem otrā vecumposma bērniem? Pētījumā izmantotas metodes: pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras analīze, dokumentu analīze, pedagoģiskais novērojums, datu matemātiska apstrāde, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pirmajā daļā analizēts otrā jaunākā (3-5 gadi) vecumposma raksturojums, praktisko prasmju attīstība 3-5 gadus veciem bērniem pirmsskolā, sīkās pirkstu motorikas nozīme un attīstība, tekstilmateriālu iedalījums, veidi un izmantošanas iespējas pirmsskolā. Otrajā daļā iekļauti darba autores veidoti rotaļnodarbību plāni un kritēriji par vidējā pirmsskolas vecumposma (3-5 gadi) bērnu praktisko prasmju attīstību darbā ar tekstilmateriāliem. Aprakstīti rotaļnodarbībās izmantotie uzdevumi un analizēti iegūtie rezultāti. Aprakstīti aptaujā iegūtie rezultāti un veikti secinājumi. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 58 lapām, ievietoti 16 attēli, 4 tabulas, 4 pielikumi un 25 izmantotie literatūras avoti. Atslēgas vārdi praktiskās prasmes, tekstilmateriāli, tekstilmateriālu iedalījums, tekstilmateriālu veidi, pirmsskola, sīkā pirkstu motorika. Qualification work developed on the topic “Development of practical skills in working with textile materials for 3-5 year old children in preschool.” Author of the qualification paper: Adriāna Frišmane Qualification supervisor: Māra Urdziņa – Deruma The purpose of the research: To study the development of practical skills in working with textile materials for 3-5 year old children in preschool. Research question: How is the development of practical skills in working with textile materials promoted in preschool for 3-5 year old children? Methods used in the research: analysis of pedagogical and psychological literature, document analysis, pedagogical observation, mathematical processing of data, pedagogical pilot activity. The first part analyzes the characteristics of the second youngest (3-5 years) age stage, the development of practical skills for 3-5 year old children in preschool, the importance and development of fine motor skills, the classification of textile materials, types and possibilities of use in preschool. The second part includes play lesson plans created by the author and criteria for the development of practical skills of children of middle preschool age (3-5 years) in working with textile materials. The tasks used in play lessons are described and the obtained results are analyzed. The results obtained in the survey and the conclusions drawn are described. Qualification paper developed on 58 pages, 16 images, 4 tables, 4 appendices and 25 used literature sources. Keywords practical skills, textile materials, classification of textile materials, types of textile materials, preschool, fine motor skills.