Socializācijas grupa kā sociālo prasmju veicinātāja bērniem ar autiskā spektra traucējumiem
Author
Nereta, Jevgenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir socializācijas grupa kā sociālo prasmju veicinātāja bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Pētījuma mērķis ir praksē aprobēt socializācijas grupu kā sociālo prasmju veicināšanas metodi sākumskolas vecuma bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, balstoties uz zinātniskiem pētījumiem un literatūru par šo tēmu. Maģistra darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēti zinātniskie pētījumi un literatūra par bērnu ar autiskā spektra traucējumu raksturojumu, sociālo prasmju būtību un veidošanas īpatnības bērniem ar autiskā spektra traucējumiem, sociālo prasmju veicināšanas nepieciešamību un to veidiem. Empīriskajā daļā tiek aprakstīts praktiskais socializācijas grupas izmēģinājums biedrības “Social skills circle” telpās ar četriem sākumskolas vecuma bērniem ar AST. Pētījumā tika veikta bērnu vecāku intervēšana, sociālo prasmju vērtēšana pirms un pēc grupas nodarbībām, pedagoģiskā novērošana. Pētījuma iegūtie rezultāti liecina, ka socializācijas grupa uzlabo bērnu ar autiskā spektrā traucējumiem sociālās prasmes. Maģistra darba apjoms – 61 lapas, 5 tabulas, 3 attēli un 2 pielikumi. Literatūras un izmantoto avotu sarakstu veido 78 vienības latviešu un angļu valodā. Atslēgvārdi: autiskā spektra traucējumi, sociālās prasmes, sociālo prasmju veicināšana, socializācijas grupa. The topic of the Master's thesis is the social skills training group as a promoter of social skills for children with autism spectrum disorders. The purpose of the study is to test the social skills training group as a method of promoting social skills in primary school children with autism spectrum disorders, based on scientific research and literature on this topic. The Master's thesis consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part of Master’s thesis analyzes the scientific research and literature on the characteristics of children with autistic spectrum disorders, the nature and characteristics of social skills development in children with autistic spectrum disorders, the need for development social skills and their methods. The empirical part describes the practical trial of the social skills training group in the premises of the association "Social skills circle" with four children of primary school age with ASD. The research involved interviewing children's parents, assessing social skills before and after group lessons, and pedagogical observation. The results of the study show that the socialization group improves the social skills of children with autism spectrum disorders. The Master’s thesis contains – 61 pages, 5 tables, 3 graphs and 2 attachments. The list of literature and used sources consists of 78 items in Latvian and English. Keywords: autism spectrum disorder, social skills, social skills training group.