Pusaudžu mācību motivācijas un vecāku audzināšanas stila mijsakarība
Author
Narbute, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Vecāku līdzdalība pusaudžu mācību procesā ir svarīga, lai viņu bērni būtu motivēti apgūt jaunas zināšanas un sasniegtu labākus mācību rezultātus. Maģistra darba mērķis ir noteikt vai pastāv saistība starp vecāku audzināšanas stilu un pusaudžu mācību motivāciju. Maģistra darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Pētījumā tiek analizētas teorētiskās nostādnes par vecāku audzināšnas stilu un pusaudžu mācību motivāciju, kā pētījuma metodi izmantojot anketēšanu. Praktiskā daļā noskaidrots vecāku audzināšnas stila un pusaudžu mācību motivācijas mijsakarības. Pētījumā iegūtie dati liecina par nozīmīgām sakarībam starp autaritatīvo audzināšanas stilu un pusaudžu mācību motivāciju. Maģistra darba apjoms: 73 lpp., 2 attēli, 7 tabulas, 122 literatūras avoti. Parents’ participation in the learning process of adolescents is important so that their children are motivated to get new knowledge and achieve better learning results. The aim of this master’s thesis is to determine whether there is a connection between parenting style and adolescent motivation. The master’s thesis consists of a theoretical and a practical part. This study analyzes the theoretical positions on the parenting style and the learning motivation of adolescents, using questionnaire as a research method. In the practical part, the interrelationships between parents’ parenting style and adolscents learning motivation are clarified. The data obtained in the study show the significant relationships between the autoritative parenting style and the learning motivation of adolscents. The size of this master’s thesis: 73 pages, 2 pictures, 7 tables, 122 sources of literature.