Matemātisko prasmju veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem rotaļās dabā
Author
Ostrovska, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: „Matemātisko prasmju veidošanās 4-5 gadus veciem bērniem rotaļās dabā”. Kvalifikācijas darba autors: Anete Ostrovska. Mērķis: teorētiski un empīriski pētīt 4 – 5 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju veidošanos rotaļās dabā. Atslēgas vārdi: matemātiskās prasmes, rotaļas dabā, pedagoģiskais process, pirmsskola. Darba pirmajā nodaļā tiek teorētiski izzināta matemātisko prasmju veidošanās pirmsskolā 4 – 5 gadu veciem bērniem, apkopotas pedagogu un psihologu atziņas. Aplūkoti rotaļu jēdzieni un atlasītas rotaļas dabā, ņemot vērā 4 – 5 gadu vecu bērnu attīstības īpatnības. Otrajā nodaļā tiek veikta praktiskā darbība, pētot, kā ar rotaļājoties dabā veidojas 4 – 5 gadu vecu bērnu matemātiskās prasmes. Bērnu prasmes tiek pārbaudītas divas reizes – pētījuma sākumā un pēc divu mēnešu darbošanās. Pētījuma beigās tiek izstrādāti secinājumi, ka ievērojot bērnu vecumposma īpatnības, intereses, atlasītās rotaļas tiek izspēlētas ar dabas materiāliem un radīts pozitīvas emocijas 4 – 5 gadu vecu bērniem bērnos veidojas matemātiskās prasmes rotaļās dabā. Kvalifikācijas darba apjoms: 41 lpp Pielikuma apjoms: 3 lpp Attēlu skaits: 5 Tabulu skaits:6 Izmantotās literatūras un avotu skaits:27 The title of the qualification work: "Development of mathematical skills for 4-5-year-old children while playing in outside". Author of the qualification work: Anete Ostrovska. The Purpose: to theoretically and empirically study the formation of mathematical skills of 4-5-year-old children during play in outside. Key words: mathematical skills, play in outside, pedagogical process, preschool. In the first chapter of the work, the formation of mathematical skills in preschool for 4-5- year-old children is theoretically explored, the findings of pedagogues and psychologists are collected. The concepts of play and selected games in outside are considered, taking into account the development characteristics of 4-5 year old children. In the second chapter, a practical activity is carried out, studying how the mathematical skills of 4-5-year-old children are formed by playing in outside. Children's skills are tested twice - at the beginning of the study and after two months of operation. At the end of the research, conclusions are drawn that, taking into account the characteristics and interests of the children's age, the selected games are played with natural materials and a positive emotional is created for 4-5 year old children’s mathematical skills are developed in children playing in outside. Volume of qualification work: 41 pages Volume of the appendix: 3 pages Number of images: 5 Number of tables: 6 Number of used literature and sources: 27