Vārdu krājuma aktivizēšana stāstītprasmes sekmēšanai 5 gadus veciem bērniem pedagoģiskā procesā starptautiskajā skolā
Autor
Strelkova, Ilvija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: ,,Vārdu krājuma aktivizēšana stāstītprasmes sekmēšanai 5 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā starptautiskajā skolā”. Darba autore: Ilvija Strelkova. Kvalifikācijas darba vadītāja: lektore, Mg. paed. Ilze Vilka. Darba mērķis: izpētīt vārdu krājuma aktivizēšanu stāstītprasmes sekmēšanai 5 gadus veciem bērniem. Darba pirmajā daļā tiek izpētīta 5 gadus veca bērna attīstības raksturojums veselumā, bērna valodas un runas attīstība. Analizēta 5 gadus veca bērna stāstītprasme, izpētot psihologu un pedagogu teorētiskās atziņas un balstoties uz teorētiskajām analīzēm, bērna kognitīvo attīstību. Šajā nodaļā tiek aplūkots jēdziens ,,bērna attīstība”. Darba otrajā daļā tiek izpētīta bērna stāstītprasmes sekmēšana, iepazīstot un analizējot pedagogu un psihologu atziņas. Izpētīta 5 gadus veca bērna stāstītprasme un vārdu krājums. Darba trešajā daļa tiek atspoguļota empīriskā pētījuma norise – izvēlētas pētījuma metodes, veikti bērnu stāstītprasmes un vārdu krājuma novērojumi pētījuma sākumā un pētījuma beigās, balstoties uz iepriekš izstrādātiem kritērijiem, un veikta novērojumu analīze. Praktiskā darbībā tiek izveidotas rotaļas bērnu stāstītprasmes un vārdu krājuma aktivizēšanai. Darba apjoms sastāv no 43 lpp. Darbu ilustrē 16 tabulas un 3 attēli. Darbā izmantoti 33 zinātniski literatūras avoti. Title of the thesis: ,,Vocabulary activation facilitating the story telling skill acquisition by 5 year old children as part of a teaching process at an international school”. Lecturer, Mg.paed. Ilze Vilka. The aim of the thesis: to investigate the activation of vocabulary for the promotion of storytelling skills in 5-year-old children. The first part of the paper examines the developmental characteristics of 5-year-old children as a whole, the child's language and speech development. The analysis of the 5-year-old child's story-telling skills is made by studying the theoretical findings of psychologists and educators, as well as analyzing, on the basis of theoretical analyses, the child's cognitive development. This chapter discusses the concept of child development. The second part of the thesis explores the promotion of the child's storytelling skills in a more concrete way, by studying and analyzing the findings of educators and psychologists. A closer look specifically at the storytelling skills and vocabulary of 5 year old children. The third part of the paper presents the empirical research process: the research methods were chosen, observations of children's storytelling skills and vocabulary were made at the beginning and end of the study, based on predefined criteria, and analyzed. In practical activities, games and play activities are developed to activate children's storytelling skills and vocabulary. The work consists of 43 pages and is illustrated by 16 tables and 3 figures. The work is based on 33 scientific literature sources.