Pirmsskolas pedagogu un vecāku sadarbība bērnu sociāli emocionālās mācīšanās veicināšanā
Author
Trofimova, Jevgeņija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Sociāli emocionālās mācīšanās (SEM) sekmē labāku garīgo un fizisko veselību, paaugstina akadēmisko motivāciju, labklājību un veicina veselīgu sociālo izaugsmi. Kvalifikācijas darba mērķis bija izpētīt sociāli emocionālās mācīšanās būtību, kā arī pedagogu un vecāku lomu tās veicināšanā. Darba ietvaros tika veikt pētījums par pirmsskolas X pedagogu un vecāku sadarbības iespējām bērnu sociāli emocionālās mācīšanās veicināšanā. Rezultātā darba autore secina, ka var veicināt pirmsskolas pedagogu un vecāku sadarbību, ja pirmsskolas pedagogi un bērnu vecāki izprot savu lomu bērnu SEM veicināšanā. Vecākiem ir svarīgi saņemt padziļinātu informāciju par SEM, viņiem vispopulārākais veids ir uzaicināt ārējo konsultantu ar lekciju par sociāli emocionālo mācīšanos. Social emotional learning (SEL) promotes better mental and physical health, improves academic performance and chances of future life success, encourages social growth. The present paper aims at investigating important aspects of SEL, as well as teachers' and parents' roles in its incorporation. Having conducted a research on the possibilities of cooperation between preschool teachers and children's parents in the process of SEL, the author of the given paper concludes that the cooperation is possible if parents and teachers are both aware of their roles. It is important for parents to obtain detailed information concerning SEL with the help of guest lecturer. Keywords: cooperation between preschool teachers and parents, social-emotional learning (SEL)