Show simple item record

dc.contributor.advisorPlaude-Demidova, Alla
dc.contributor.authorPūkainis, Jurģis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:18Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other92208
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62420
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir apkopot intelektuālās pazemības un piedošanas teorētiskās izpētes atziņas, kā arī atklāt šo abu psiholoģisko konstruktu un dažādu piedošanu veicinošu paņēmienu izmantošanas savstarpējo mijiedarbību. Pētījumā piedalījās 52 dalībnieki vecumā no 19 līdz 66 gadiem (M = 39.71 ; SD = 12.07). No tiem 39 sievietes un 13 vīrieši. Dati ievākti elektronisko aptauju veidā. Instrumentārijs: Hārtlandas Piedošanas Skala (Heartland Forgiveness Scale (HFS), Thompson, Snyder, Hoffman, Michael, Rasmussen, Billings, Heinze, Neufeld, Shorey, Roberts, & Roberts, 2005), Intelektuālās Pazemības Skala (Intellectual Humility Scale (IHS), Leary, Diebels, Davisson, Jongman-Sereno, Isherwood, Raimi, Deffler, & Hoyle, 2017), Piedošanu veicinošu paņēmienu aptauja, Demogrāfisko datu aptauja (dzimums, vecums). Darbā iegūtie dati uzrāda statistiski nozīmīgu pozitīvu intelektuālās pazemības saistību ar piedošanu veicinošu paņēmienu izmantošanu ikdienā. Statistiski nozīmīga saistība starp intelektuālo pazemību un piedošanu kā iezīmi atklāta netika. Atslēgas vārdi: intelektuālā pazemība, piedošana, piedošanu veicinoši paņēmieni.
dc.description.abstractThe aim of the study was to gather the findings of the theoretical research of intellectual humility and forgiveness, as well as to reveal the relevance between these two psychological constructs and the application of various forgiveness-promoting practices. 52 participants aged between 19 and 66 took part in the study (M = 39.71 ; SD = 12.07). Of them, 39 are women and 13 are men. Data were collected in the form of electronic surveys. Instruments: Heartland Forgiveness Scale (HFS), Thompson, Snyder, Hoffman, Michael, Rasmussen, Billings, Heinze, Neufeld, Shorey, Roberts, & Roberts, 2005), Intellectual Humility Scale (IHS), Leary, Diebels, Davisson, Jongman-Sereno, Isherwood, Raimi, Deffler, & Hoyle, 2017), Questionary of practices used to promote forgiveness, Demographic data questionary (gender, age). The data obtained in the work show a statistically significant positive relevance between intellectual humility and the application of various forgiveness-promoting practices. No statistically significant relevance was found between intellectual humility and forgiveness as a trait. Key words: Intellectual humility, forgiveness, forgiveness-promoting practices
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectIntelektuālā pazemība
dc.subjectPiedošana
dc.subjectPazemība
dc.subjectPiedošanu veicinoši paņēmieni
dc.titleIntelektuālās pazemības saistība ar piedošanu
dc.title.alternativeThe Relationship Between Forgiveness and Intellectual Humility
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record