Show simple item record

dc.contributor.advisorVanags, Edmunds
dc.contributor.authorVagals, Andris
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:19Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:19Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other92227
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62432
dc.description.abstractPārmērīga sociālo mediju lietošana ir saistīta ar mentālās veselības un vispārējās labklājības pasliktināšanos. Sociālo tīklu vietnes “TikTok” popularitāte un to lietotāju iesaiste ir strauji augusi un dominē starp citām sociālo tīklu vietnēm. Pētījuma mērķis bija izpētīt TikTok lietošanas ilguma, apzinātības un TikTok lietošanas motīvu savstarpējās saistības. Pētījumā piedalījās 112 brīvprātīgie vecumā no 18 līdz 61 gadam. Pētījumā tika izmantota Rūpīgas uzmanības apzināšanās skala (Mindful Attention Awareness Scale), aptauja par meklēto gandarījumu TikTok lietotnē un viedierīcēs iebūvēta funkcija lietotņu lietošanas ilguma mērījumam. Iegūtie rezultāti liecina par to, ka TikTok lietošanas ilgums ir saistīts ar pasīvi patērējošās, līdzdalības un veicinošās uzvedības motīviem, bet apzinātība nav saistīta ar TikTok lietošanas ilgumu un ar TikTok lietošanas motīviem. Lai gan TikTok ir platforma ar visaugstāko lietotāju iesaisti starp visām sociālo tīklu vietnēm, ar apzinātību TikTok lietošanas ilgumumam saistības netika atklātas, jo nav izpētīts, cik lielos apmēros šī pētījuma respondenti lieto citas, līdzīgas sociālo tīklu vietnes, kas varētu kavēt apzinātību, un, vai tie ikdienā pilda apzinātību veicinošas prakses. Kā arī pētījumā tika aprēķināti dati no brīvprātīgiem TikTok lietotājiem, nevis no pārmērīgi augstas iesaistes TikTok lietotājiem kā izlases.
dc.description.abstractExcessive use of social media has been linked to worsening of mental health and general states of well being. The social networking site "TikTok", has grown its popularity and user engagement thus dominating the scope of other social media sites. The purpose of the study is to investigate the interrelationships among duration of TikTok use, mindfulness, and motives for using TikTok. 112 volunteers in the age group from 18 to 61, participated in the study. The Mindful Attention Awareness Scale, a survey on seeking gratification in the TikTok app, and built-in screen time feature for mobile devices, were used as instruments. The obtained results show that the duration of TikTok use is related to the motives sought within passive consumptive, participatory and contributory behaviour, but there is no correlation between mindfulness, the duration of TikTok use and to the motives of TikTok use. Although TikTok is the platform with the highest user engagement among all social networking sites, no associations were found with mindfulness on the duration of TikTok use. It has not been investigated to what extent respondents in this study use other, similar social networking sites, that could inhibit mindfulness or whether they perform mindfulness practices. The study calculated data from volunteer TikTok users rather than a sample of overly engaged TikTok users.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectSociālo tīklu vietne
dc.subjectTikTok
dc.subjectApzinātība
dc.subjectGandarījums
dc.subjectMotivācija
dc.titleTikTok lietošanas ilguma saistība ar apzinātību un motivāciju lietot TikTok
dc.title.alternativeRelationship Between the TikTok Usage, Mindfulness and Motives to Use TikTok
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record