• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pusaudžu digitālā brieduma saistība ar akadēmisko pašefektivitāti un akadēmiskajiem sasniegumiem

Thumbnail
View/Open
299-92254-Circene_Kristine_kp18100.pdf (1.719Mb)
Author
Circene, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Umbraško, Solvita
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījumu par digitālās vides ietekmi uz akadēmiskajiem sasniegumiem neviennozīmīgos rezultātus var mazināt digitālā brieduma konstrukts. Pētījuma mērķis – noskaidrot, kādas saistības pastāv starp pusaudžu digitālo briedumu, digitālajās ierīcēs pavadītā laika apjomu, akadēmisko pašefektivitāti un akadēmiskajiem sasniegumiem. Datu ievākšanai izmantota Digitālā brieduma un Bērnu savas pašefektivitātes uztveres aptauja, vidējā atzīme trīs priekšmetos un digitālajās ierīcēs pavadītā laika pašnovērtējums. Pētījuma izlase – 115 14-16 gadus veci pusaudži. Digitālais briedums ir pozitīvi saistīts ar akadēmisko pašefektivitāti un sasniegumiem, laiks digitālajās ierīcēs – pozitīvi ar akadēmisko pašefektivitāti, sasniegumiem un digitālo briedumu.
 
The mixed results of studies on the effects of digital environments on academic achievement may be mitigated by the construct of digital maturity. The purpose of the study is to find out what relationships exist between teenagers' digital maturity, the amount of time spent on digital devices, academic self-efficacy and academic achievements. The Digital Maturity Inventory, Children's Self-Efficacy Perception Survey, the average grade in three subjects, and self-assessment of time spent on digital devices were used for data collection. Research sample – 115 14-16-year-old teenagers. Digital maturity is positively related to academic self-efficacy and achievements, time on digital devices – positively to academic self-efficacy, achievements, and digital maturity.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62450
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV