Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltuze, Anika
dc.contributor.authorPolinčuka, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:28Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other93840
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62495
dc.description.abstractMūsdienās jaunieši daudz laika pavada sociālajos tīklos, kuros pastāv iespēja veidot parasociālas attiecības ar influenceriem, kuras var ietekmēt visdažādākos jaunieša dzīves aspektus. Tāpēc šī pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai parasociālas attiecības ar influenceri ir saistītas ar uztverto sociālo atbalstu un vientulību. Pētījuma izlasi sastādīja 148 respondenti vecumā no 16 līdz 24 gadiem ar vidējo vecumu M= 20.86. Šajā pētījumā tika izmantotas trīs aptaujas: Daudzdimensionālā sociālā atbalsta skala (Multdimensional Scales of Perceived Social Support (MSPSS) (Zimet, Dahlem, Farley, 1988); Vientulības skala (The revised UCLA Loneliness Scale. Russell, Peplau, Cutrona, (Version 3), 1996); Vairāku parasociālu attiecību skala/ Parasociālas draudzības skala (MultipleParasocial Relationships Scale/ Parasocial Friendship Scale) (Tukachinsky, 2010). Rezultāti liecina, ka pastāv saistības starp parasociālu attiecību ar influenceri izteiktību un uztverto sociālo atbalstu, bet nepastāv saistības starp vientulības izjūtu un parasociālo attiecību ar influenceri izteiktību. Uztvertais sociālais atbalsts prognozē vientulība izjūtu. Atbalsts no influencera sekotājiem prognozē parasociālu attiecību ar influenceri izteiktību.
dc.description.abstractNowadays, young people spend a lot of time on social networks, where they have the opportunity to form parasocial relationships with influencers that can influence various aspects of their lives. Therefore, the aim of the study was to investigate whether parasocial relationships with influencers are related to perceived social support and loneliness. The sample consisted of 148 respondents aged 16 to 24 years, with average age M= 20.86. Three surveys were used in this study: the Multidimensional Scales of Perceived Social Support (MSPSS) (Zimet, Dahlem, Farley, 1988); the revised UCLA Loneliness Scale (Russell, Peplau, Cutrona, Version 3, 1996); the Multiple Parasocial Relationships Scale/Parasocial Friendship Scale (Tukachinsky, 2010). The results indicate that there is a correlation between the expression of parasocial relationships with influencers and perceived social support, but there is no correlation between the feeling of loneliness and the expression of parasocial relationships with influencers. Perceived social support predicts the feeling of loneliness. Support from influencer followers predicts the expression of parasocial relationships with influencers.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectparasociālas attiecības
dc.subjectinfluenceri
dc.subjectuztvertais sociālais atbalsts
dc.subjectvientulības izjūta
dc.subjectjaunieši
dc.titleJauniešu parasociālu attiecību ar influenceri saistība ar uztverto sociālo atbalstu un vientulību
dc.title.alternativeAdolescent Parasocial Relationship with an Influencer Association with Perceived Social Support and Loneliness
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record