• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas uzņēmuma ieiešanas stratēģijas ārvalstu tirgos

Thumbnail
View/Open
303-93641-Bulzga_Anna.Annija_ab19216.pdf (1.834Mb)
Author
Bulzga, Anna Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Fortiņš, Egīls
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kad uzņēmums ir nostiprinājis savu pozīciju tirgū un ieguvis lielu atpazīstamību, tā vēlme ir paplašināt savu tirdzniecības teritoriju. Mūsdienās tas ir vieglāk īstenojams, jo globalizācijas attīstība ļauj viegli piekļūt starptautiskajiem tirgiem. Ja uzņēmums vēlas paplašināties ārvalstu tirgos, tam ir jāizvērtē dažādi paplašināšanās veidi, lai atrastu piemērotāko risinājumu. Ir pieejami astoņi primārie uzņēmumu paplašināšanās veidi, tie tiek izvērtēti uzņēmuma piemērotībai ar faktoriem kā iesaistīšanās tās darbībā un finansiālo resursu iespējām. Iegūtie rezultāti norāda uz uzņēmuma SIA ”Ciambella” pašreizējo finansiālo rezervju iztrūkumu, ko ieguldīt tā paplašināšanās veidā. Uzņēmumam iespējamais paplašināšanās veids būtu franšīzes, kas nodrošina iespēju, kā uzņēmums var paplašināties ar mazāku risku un mazākiem finansiālajiem ieguldījumiem.
 
Once a company has established a strong position in the market and gained significant recognition, it typically desires to expand its sales territory. In today's globalized world, expanding into foreign markets is relatively easier due to the ease of access. However, before venturing into new markets, a company needs to evaluate different expansion methods to determine the most suitable solution. There are eight primary types of business expansion available, and each must be evaluated based on factors such as the level of involvement required and financial resource capabilities. In the case of SIA "Ciambella," the evaluation results indicate a current lack of financial reserves for investment in expansion. Therefore, franchising may be a possible option for the company to expand with reduced risk and lower financial investments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62772
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV