Show simple item record

dc.contributor.advisorNīmante, Dita
dc.contributor.authorKolka, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:03:01Z
dc.date.available2023-09-06T01:03:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95785
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64124
dc.description.abstractDarba autore: Diāna Kolka. Bakalaura darba temats: Pagarinātās dienas grupā izmantotās metodes un paņēmieni skolēnu pašregulācijas attīstīšanai. Mērķis: Izpētīt pedagoģiskos paņēmienus, kas sekmētu pašregulācijas veidošanos, lai veiksmīgi organizētu pagarinātās dienas grupas darbu. Bakalaura darbā “Pagarinātās dienas grupā izmantotās metodes un paņēmieni skolēnu pašregulācijas attīstīšanai” tika pētīta pagarinātās dienas grupas organizācija sākumskolā. Tika analizēta zinātniskā literatūra par pašregulācijas veidošanās teorētiskajiem aspektiem, un kādas ir pedagoģiskās iespējas skolēnu pašregulācijas sekmēšanai. Bakalaura darba rezultātā tika secināts, ka pašregulācijas prasme ir būtiska mācību procesā, kas palīdz skolēniem sasniegt savus mērķus, un šo pašregulācijas prasmi skolēni apgūst visas dienas garumā, arī pagarinātās dienas grupas darbības laikā. Pašregulēts skolēns spēj atpazīt savas emocijas, spēj vadīt emocijas un savu uzmanību, skolēns spēj uzraudzīt sava snieguma aspektus un salīdzināt savu sniegumu ar standartiem, ir apmierināts ar saviem sasniegumiem, spēj izvirzīt mērķus un sasniegt izvirzītos mērķus. Ir vairākas pedagoģiskās iespējas un paņēmieni, kā sekmēt pašregulācijas attīstību pagarinātās dienas grupā: skolēni paši izstrādā uzvedības noteikumus; skolēni paši plāno un izvēlas, kādas aktivitātes veiks; spēles un vingrinājumi emociju atpazīšanai, adekvātai to paušanai; diskusijas – pauž savu viedokli, pieņem cita viedokli; grupu, pāru projekti – sadarbošanās prasmes; spēles, kas veicina uzmanību, pacietību, neatlaidību; lomu spēles; skolēns vispirms pajautā trīs klases biedriem, un tikai pēc tam vēršas pēc palīdzības pie skolotāja; regulāras kustību pauzes visas dienas garumā; atzinība par pozitīvu uzvedību. Tika secināts, ka paša skolotāja spējai apzināties, izprast un regulēt savas emocijas ir būtiska loma skolēnu pašregulācijas prasmes attīstīšanā. Bakalaura darba struktūra: darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas un empīriskās daļas, secinājumiem. Atslēgvārdi: pašregulācija, sākumskolas skolēni, pagarinātās dienas grupa, metodes.
dc.description.abstractAuthor of the work: Diana Kolka. Topic of the bachelor's thesis: "Methods and techniques used in the extended day group for developing self-regulation of students". Purpose: To study pedagogical techniques that would contribute to the formation of self-regulation in order to successfully organize the work of the extended day group. The bachelor's thesis "Methods and techniques used in the extended day group for developing self-regulation of students" studied the organization of the extended day group in primary school. The scientific literature on the theoretical aspects of the formation of self- Regulation and the pedagogical possibilities for promoting the self-regulation of students was analyzed. As a result of the bachelor thesis, it was concluded that the self-regulation skill is essential in the learning process, which helps students achieve their goals, and students learn this self-regulation skill throughout the day, including during the extended day group. A self-regulated student is able to recognize his emotions, is able to manage his emotions and his attention, the student is able to monitor aspects of his performance and compare his performance with standards, is satisfied with his achievements, is able to set goals and achieve the set goals. There are several pedagogic options and techniques to promote the development of self-regulation in the extended day group: students develop their own rules of behavior; students themselves plan and choose what activities they will do; games and exercises for recognizing emotions and expressing them adequately; discussions - express your opinion, accept another's opinion; group, pair projects – cooperation skills; games that promote attention, patience, persistence; role playing; the student first asks three classmates and only then turns to the teacher for help; regular movement breaks throughout the day; recognition for positive behavior. It was concluded that the teacher's own ability to realize, understand and regulate their emotions plays an essential role in developing students' self-regulation skills. The structure of the bachelor thesis: the thesis consists of an introduction, a theoretical part, an empirical part, and conclusions. Keywords: self-regulation, primary school students, extended day group, methods.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpašregulācija
dc.subjectsākumskolas skolēni
dc.subjectpagarinātās dienas grupa
dc.subjectmetodes
dc.titlePagarinātās dienas grupā izmantotās metodes un paņēmieni skolēnu pašregulācijas attīstīšanai
dc.title.alternativeMethods and techniques used in the extended day group for developing self-regulation of students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record