Show simple item record

dc.contributor.advisorCimdiņš, Rūdolfs
dc.contributor.authorGibze, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:04:16Z
dc.date.available2023-09-06T01:04:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95554
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64405
dc.description.abstractDarbā analizēta Rail Baltica Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas un lidostas „Rīga” savienojuma izstrādes vēsture un pieņemtie lēmumi kontekstā ar ātrvilcienu trašu plānošanas principiem pilsētvidē un to projektu integrācijas piemēriem pasaulē, kā arī visu līmeņu plānošanas dokumentiem un spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. Analīzes rezultātā shematiski ieskicēts lidostas atzara bāzes variants saskaņā ar Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta izdotajiem sākotnējiem nosacījumiem, kurā zaudējumi ir pārsvarā pār ieguvumiem, tādēļ tālāk tiek piedāvāts kompromisa variants, respektējot lēmumu ātrgaitas dzelzceļa trasi izbūvēt caur pilsētu. Darba rezultātā secināts, ka Rīgas loka labākā iespējamā alternatīva būtu 1520mm dzelzceļa līnijas modernizēšana un pagarināšana no Imantas līdz Lidostai, kas varētu būtiski samazināt Rail Baltica projekta izmaksas un maršruta laiku, pasargājot pilsētvidi no ātrgaitas dzelzceļa negatīvās sociālās un vides ietekmes.
dc.description.abstractThe paper analyses the development history of the Rail Baltica Riga Central Railway Station and Riga Airport connection and the decisions made in the context of the planning principles of high-speed train tracks in the urban environment and examples of their project integration in the world, as well as planning documents of all levels and valid regulations. As a result of the analysis, the base option of the airport branch has been schematically outlined in accordance with the initial conditions issued by the Riga City Council Department of City Development, in which the losses outweigh the gains, therefore a compromise option is offered below, respecting the decision to build a high-speed railway line through the city. As a result of the work, it was concluded that the best possible alternative of the Riga circle would be the modernization and extension of the 1520 mm railway line from Imanta to the Airport, which could significantly reduce the Rail Baltica project costs and route time, protecting the urban environment from the negative social and environmental impact of the high-speed railway.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectArhitektūra
dc.subjectEiropas transporta tīkls
dc.subjectātrgaitas dzelzceļš
dc.subjectintegrācija pilsētvidē
dc.subjectšķērsojumi
dc.subjectprettrokšņa aizsardzība
dc.titleRīgas centrālās stacijas savienojums ar starptautisko lidostu “Rīga” un tā integrācija Pārdaugavas pilsētvidē
dc.title.alternativeRiga Central railway station connection with the Riga International Airport and its integration into the urban environment of Pārdaugava
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record