Show simple item record

dc.contributor.advisorLokmane, Ilze
dc.contributor.authorPetrauska, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-06T01:04:38Z
dc.date.available2023-09-06T01:04:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other96751
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64507
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir izpētīt dzīvnieku pārdošanas un adopcijas sludinājumu struktūru un raksturīgākās valodas iezīmes – deminutīvus, salīdzinājumus un izteikumu komunikatīvos tipus. Sludinājumi ekscerpēti no interneta portāliem ss.lv, facebook.com, pp.lv un žurnāla “Astes”. Dzīvnieku pārdošanas un adopcijas sludinājumos galvenokārt izmantotas trīs teksta daļas – ievads, iztirzājums un nobeigums, taču ir sludinājumi, kuros šīs daļas nav iespējams nošķirt. Veidojot sludinājumus, teksts tiek pielāgots mērķauditorijai, lietoti dažādi valodas līdzekļi, kas ieinteresē un ietekmē lasītāju. Deminutīvi izsaka pamazinājumu un mīļumu pret nosaukto reāliju, visbiežāk adoptējamo vai pārdodamo dzīvnieku, kā arī veido saziņas neformālumu. Salīdzinājumi lietoti, lai labāk raksturotu dzīvnieku. Dažādu komunikatīvo tipu izteikumi izmantoti, lai piesaistītu uzmanību un lasītājā raisītu pārdomas un emocionalitāti.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is to investigate the structure of the animal sale and adoption advertisements and the most characteristic language features such as diminutives, similes, and communicative types of expressions. The advertisements were extracted from the internet portals ss.lv, facebook.com, pp.lv, and the magazine “Astes”. The advertisements for the sale and adoption of animals mainly use three part of the text – introduction, body, and conclusion, but there are advertisements where it is not possible to separate these parts. When creating advertisements, the text has to be adjusted to the target audience, using different language to interest and influence the reader. The use of diminutives conveys a sense of diminution and endearment towards the named reality, most often the animal to be adopted or sold, and creates informality in communication. Similes are used to better describe the animal. Different communicative types are used to attract attention and provoke reflection and emotion in the reader.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFiloloģija
dc.subjectSludinājumi
dc.subjectDeminutīvi
dc.subjectSalīdzinājumi
dc.subjectIzteikumu komunikatīvie tipi
dc.titleSludinājumu valoda: dzīvnieku pārdošanas un adopcijas sludinājumi
dc.title.alternativeLanguage of advertising: pet sales and adoption advertisements
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record