Spēlētāju viedoklis par cilvēka-androīda komunikāciju videospēlē “Detroit: Become Human”
Author
Grīnberga, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pričins, Mārtiņš
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Spēlētāju viedoklis par cilvēka-androīda komunikāciju videospēlē “Detroit: Become Human”” tiek noskaidrots kā videospēlē attēloti ar mākslīgo apziņu aprīkoti androīdi, kāda ir to komunikācija, ar cilvēku tēliem un kāds ir šīs spēles spēlētāju viedoklis par spēlē attēloto. Darba mērķis ir ar naratīva analīzi identificēt to, kāda ir šī cilvēku un androīdu savstarpējā komunikācija, kā arī ar aptaujas palīdzību noskaidrot, kāds ir spēlētāju viedoklis par to. Darba teorētiskā daļā apkopota teorija par cilvēka-mašīnas komunikāciju, lietojuma un apmierinājuma teoriju, naratīva teoriju, informācijas teoriju, mākslīgā intelekta jēdzienu, attīstību un vēsturi, mākslīgās apziņas teoriju un mākslīgo intelektu un videospēlēm. Metodoloģijas daļā izklāstīts naratīva analīzes un aptaujas pielietojums darba izstrādei. Empīriskā daļā veikta spēles Detroit: Become Human naratīva analīze un aptaujāti videospēles spēlētāji platformu Facebook un Reddit kopienās. Rezultātos un secinājumos apkopots uzzinātais par spēles naratīvu, spēles tēlu komunikāciju un spēlētāju viedokli par šo videospēli. Bachelor thesis “Opinion of players regarding human-android communication in the videogame “Detroit: Become Human”” finds out how androids equipped with artificial consciousness are depicted in the video game, what is their communication with human characters and what is the opinion of this game’s players about what is depicted in the game . The aim of the work is to identify, through the analysis of the narrative, what this mutual communication between humans and androids is like, as well as to find out what the players' opinion is about it with the help of a survey. The theoretical part of the paper summarizes the theory of human-machine communication, uses and gratification theory, narrative theory, information theory, the concept, development and history of artificial intelligence, the theory of artificial consciousness and artificial intelligence and video games. The methodology part presents the application of narrative analysis and survey for the development of the work. The empirical part describes the narrative analysis of Detroit: Become Human and surveyed video game players in Facebook and Reddit communities. The results and conclusions summarize what was learned about the game's narrative, the communication of the game's characters, and the players' opinion about this video game.