Show simple item record

dc.contributor.advisorHaijima, Agnese
dc.contributor.authorSiliņa, Vanda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2024-02-08T02:02:29Z
dc.date.available2024-02-08T02:02:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99242
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65388
dc.description.abstractBaklaura darba tēma ir “Marginalizācijas atspoguļojums japāņu teātrī, kuras autors ir Latvijas Univeristātes, Humanitārās fakultātes, Āziju studiju programmas, japāņu valodas moduļa, 3. kursa studente, Vanda Siliņa. Šajā darbā tiek apskatītas tēmas par Japāņu teātra vēsturi, cieši pieminot kabuki, Takaradzukas Rēvijas un Bunraku teātra žanrus, japāņu sabiedrību un sieviešu lomu šīs sabiedrības ietvaros un visbeidzot ar ieskatu pašā aktiermākslas nozarē un praksē, iekļaujot nelielu anonīma aktiera interviju. Šī darba aktualitāte balstās uz autores novērojumiem un hipotēzēm par marginalizāciju Japānas sabiedrība un tās ietekmi uz Japāņu teātra attīstību, vairāk vērojot to no aktiera skatupunkta. Darba mērķis ir dziļāk izpētīt šo saikni starp sabiedrības attīstību un teātra mākslu, kā arī dot dziļāk skatījumu no aktiera skatupunkta. Pētījuma rezultātā autore nonāca pie secinājumiem, ka, lai gan Japānas sabiedrībā ir ļoti redzama marginalizācijas izpausme un tas ne visai labvēlīgi ir ietekmējis Japāņu teātra mākslas attīstību, tas ir arī radījis citādākus un visnotaļ iespaidīgus pasaulē atzītus teātra žanrus. Bakalaura darba apjoms ir 53 lapaspuses, 4 attēli. Darbā izmantoti 23 literatūras avoti, 1 intervija. Izmantota Agneses Haijimas transkripcija.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is "Reflection of Marginalization in Japanese Theatre", written by Vanda Siliņa, 3rd year student of the University of Latvia, Faculty of Humanities, Asian Studies Program, Japanese language module. This work examines topics about the history of Japanese theater, with close reference to kabuki, Takarazuka Revue and Bunraku theater genres, Japanese society and the role of women within this society, and finally with an insight into the acting industry and practice itself, including a small interview with an anonymous actor. The relevance of this work is based on the author's observations and hypotheses about the marginalization in Japanese society and its influence on the development of Japanese theater, observing it more from the actor's point of view. The aim of the work is to explore more deeply this connection between the development of society and theater art, as well as to give a deeper view from the actor's point of view. As a result of the research, the author came to the conclusion that. Even though there is a very visible manifestation of marginalization in Japanese society which has not had a very favorable effect on the development of Japanese theater art, it has also created different and very impressive theater genres that are being recognized worldwide. The volume of the bachelor's thesis is 53 pages, 4 images. The work uses 23 literary sources and 1 interview. Agnese Haijima's transcription is used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectĀzijas studijas
dc.subjectJapāņu teātris
dc.subjectAktiermeistarība
dc.subjectJapānas sabiedrība
dc.subjectSieviešu loma Japānas vēsturē
dc.subjectKabuki
dc.titleMarginalizācijas atspoguļojums japāņu teātrī
dc.title.alternativeReflection of Marginalization in Japanese Theatre
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record