Lielo valodas modeļu pielietojumu veidi un pieejas
Автор
Igaunis, Gvido
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Skadiņa, Inguna
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā aprakstīts kursa “Bakalaura darbs datorzinātnēs” ietvaros veiktais pētnieciskais darbs, kura mērķis ir atklāt lielo valodas modeļu lietojuma veidus, aprakstīt tos un to darbības principus, iespēju robežās praktiski izmēģināt pielietojumu gadījumus un skatīt panāktos rezultātus pēc to kvalitātes pielietojuma kontekstā un radīt secinājumus par lielo valodas modeļu derīgumu konkrētās lietojuma situācijās. Tiks aplūkoti lielo valodas modeļu lietojumi videospēlēs un multivides satura veidošanā. Pētnieciskais darbs aprakstīs lielo valodas modeļu pielietojumus virtuālo asistentu vai kompanjonu radīšanai, attēlu, audio un video veidošanai, stāstu rakstīšanai, spēļu tēlu uzvedības veidošanai u.c. Šiem nolūkiem tiks pētīti un pielietoti valodu modeļi, kā ChatGPT, Dall-E, Imagen no Google Research u.c. The bachelor’s thesis describes the research work carried out as part of the course "Bachelor's thesis in computer science", the purpose of which is to discover the ways of using large language models, describe them and their principles of operation, try practical cases of application as far as possible and see the results achieved in the context of their application and draw conclusions about the quality and validity of large language models in specific situations of use. It will look at some of the large language model use cases in videogames and the generation of multimedia content The research work will describe the applications of large language models for creating virtual assistants or companions, creating images, audio and video, writing stories, creating game character behavior, etc. For these purposes, language models such as ChatGPT, Dall-E, Imagen from Google Research, etc. will be studied and applied.