• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori nekustamā īpašuma tirgū.

Thumbnail
View/Open
303-102345-Veide_Sabine_sv19041.pdf (2.318Mb)
Author
Veide, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kredītiestāžu un nekustamo īpašumu pārstāvju viens no svarīgākajiem uzdevumiem - noskaidrot patērētāju uzvedības ietekmējošos faktorus nekustamā īpašuma tirgū, lai pielāgotos patērētāju vēlmēm/vajadzībām un veicinātu Latvijas ekonomikas izaugsmi, taču ne vienmēr ir iespējams tos precīzi identificēt. Darba mērķis: analizēt Latvijas patērētāju uzvedību un noskaidrot to uzvedības ietekmējošos faktorus nekustamā īpašuma tirgū. Secinājumi: Patērētāju uzvedību nekustamā īpašuma tirgū ietekmē ekonomikas attīstības cikliskums un psiholoģiskie faktori, kā arī citi faktori, kas patērētājiem var individuāli atšķirties. Darbā ir ievietotas 3 tabulas, 44 attēli, 11 pielikumi un izmantoti 63 literatūras un citi informācijas avoti.
 
One of crucial tasks of credit institutions and real estate representatives - find out the factors influencing consumer behaviour in the real estate market to adapt to consumers' expectations/needs and promote growth of Latvian economy, but it is not always possible to identify them accurately. The purpose of thesis - analyse the behaviour of Latvian consumers and ascertain the factors influencing consumer behaviour in the real estate market.Conclusions: Consumer behaviour in the real estate market is influenced by cyclical, psychological factors of economic development, and as well other factors that differ individually. Master thesis contains 3 tables, 44 images, 11 attachments and 63 sources of literature and other information.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66498
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV