Neuzticības tiešsaistē un reālajā vidē atšķirības emociju intensitātē

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, vai pastāv atšķirības starp emociju intensitāti un neuzticību raksturojošiem scenārijiem tiešsaistē un reālajā vidē. Pētījumā piedalījās 120 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem, kuriem ir bijusi pāra attiecību pieredze vismaz viena gada garumā. Dalībniekiem randomatizētā secībā tika prezentēti divi neuzticību raksturojoši scenāriji, katrs pielāgots gan tiešsaistes, gan reālajai videi, un emociju (dusmu, bēdu, greizsirdības, riebuma, kauna, vainas izjūtas, prieka un atvieglojuma) intensitātes novērtējums Likerta skalā no 1 līdz 7. Pētījuma rezultāti liecina, ka statistiski nozīmīgi augstāka emociju (dusmu, bēdu, greizsirdības, riebuma un vainas izjūtas) intensitāte tiek uzrādīta reālās vides seksuālas neuzticības (dzimumakta) scenārijā un arī (bēdu, greizsirdības, kauna, vainas izjūtas un prieka) reālās vides emocionālās neuzticības (iemīlēšanās) scenārijā.
The aim of the bachelor’s thesis is to identify whether there are any differences between the intensity of emotions and scenarios describing online or real-life infidelity. 120 respondents between the ages of 18 and 74, who have been in a relationship for at least one year, took part in the study. In a randomized order, the participants were presented with two scenarios of infidelity, each adapted to online and real-life environments, and with an evaluation of the intensity of emotions (anger, sadness, jealousy, disgust, shame, guilt, joy, and relief) on a 7-point Likert scale. The results of the study show that a statistically significantly higher intensity of emotions (anger, sadness, jealousy, disgust, and guilt) is shown in the real-life scenario of sexual infidelity (sexual intercourse) and also (sadness, jealousy, shame, guilt, and joy) in the real-life scenario of emotional infidelity (falling in love).

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By