3-4 gadu vecu bērnu vārdu krājuma pilnveide pedagoģiskā procesā pirmsskolā
Author
Fadejeva, Silvija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Silvija Fadejeva Darba vadītāja: Docente, Dr. Paed. Inga Stangaine Kvalifikācija darba tēma: 3-4 gadu vecu bērnu vārdu krājuma pilnveide pedagoģiskā procesā pirmsskolā. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pētīt 3-4 gadīgo bērna vārdu krājuma pilnveidi pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām. Teorētiskā daļa tiek analizēta zinātniskā literatūra par vārda krājuma pilnveidi pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, raksturojot valodas attīstības īpatnības bērniem. Saskaņā ar kompetenču pieeju, pirmsskolas pedagoģiskais process tiek organizēts mācību jomu centros, un vārdu krājuma pilnveidi var iekļaut jebkurā mācību centrā caur rotaļām. Empīriskā daļā tiek aprakstīti un analizēti novērojumi, kā caur rotaļām 3-4 gadīgie bērni pilnveido vārda krājumu. Tiek organizēts pedagoģiskais process, kurā tiek bagātināts bērnu vārdu krājumu. Darba procesā tiek veikta pētījuma rezultāta apstrāde un analīze. Darba nobeigumā ir apkopoti secinājumi par bērna darbību, kā arī izstrādāti priekšlikumi par runas pilnveidi pirmsskolas pedagoģiskajā procesā izmantojot dažādas metodes. Atslēgas vārdi: Rotaļa, spēle, runa, vārdu krājums, vide, pedagoģiskais process pirmsskolā Darba apjoms: 39 lpp., darbā iekļautas 2 tabulas, 3 attēli, 8 pielikumi, kvalifikācijas darbā izmantoti 25 zinātniskās literatūras avoti. Author of the work: Silvija Fadejeva Supervisor: Docent Dr. fed up Inga Stangaine Research work topic: improving the vocabulary of a 3-4-year-old child in the pedagogical process in preschool. The purpose of the research: to theoretically find out and practically check how the children's vocabulary improved through play in the preschool pedagogical process. The qualification work consists of two chapters. The theoretical part, where the pedagogical and psychological theories and insights of the scientists about the improvement of the vocabulary in the preschool pedagogical process are explained, characterizing the peculiarities of language development. According to the competence approach, the preschool pedagogical process is organized in centers of learning areas, and vocabulary development can be included in any learning center through play. The empirical part describes and analyzes observations of how 3-4-year-old children improve their vocabulary through movement games. A pedagogical process is organized in which children improve their vocabulary through movement games. In the work process, processing and analysis of the research result is carried out. At the end of the work, the conclusions about the child's activity are summarized, as well as proposals for improving speech in the preschool process using various methods are developed. Keywords: play, play, speech, vocabulary, environment, educational process in pre-school. The amount of work: 39 pages., 2 tables, 3 images, 8 annexes, 25 sources of scientific literature used for qualification work