Satura apguvi motivējošs mācību process sociālajās zinībās 8.klasē
Author
Piģēna, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Anda Piģēna Diplomdarba tēma: Satura apguvi motivējošs mācību process sociālajās zinībās 8.klasē. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot satura apguvi motivējošas mācību vides veidošanas iespējas 8.klasēs sociālās zinībās. Diplomdarba uzdevumi ir: Analizēt literatūru par pusaudžu vecuma īpatnībām, pusaudžu nākotnes perspektīvu apzināšanos un akcentēšanu mācību procesā. Mācību procesā mēs varam vairāk uzmanību veltīt šo faktoru akcentēšanā, pētīšanā un ietekmēšanā. Novērot sociālo zinību procesā izmantoto mācību metožu un paņēmienu ietekmi skolēnu mācību motivācijas sekmēšanā. Izpētīt un izveidot sociālo zinību mācību priekšmeta procesa organizēšanas pasākumu teorētisko un praktisko pamatojumu 8.klasē. Darbā tiks veikts pētījums mācību iestādē Rīgas X skolas 8.klasē. Tiks aptaujāti skolotāji, kā skolēni attiecas pret skolu, mācību procesu, mācību motivāciju un izdarīti secinājumi, kuri tiks saistīti ar laikmeta prasībām, īpatnībām un tendencēm. Tiks apkopotas un analizētas aptaujas anketas, intervijas un novērojumu dati 8.klasē. Pētījuma metodes Skolēnu un skolotāju aptaujas, intervijas un novērojumi. Atslēgvārdi – motivācija, vērtības, sociālās zinības, 8.klase. Darbs sastāv no 45 lappusēm, 3 tabulām, 5 pielikumiem, 19 izmantotajiem literatūras un informācijas avotiem. Author of the work: Anda Pigena The theme of the diploma paper: Motivating learning process content in social studies in 8th Grade. The aim of the diploma paper is to find out the possibilities of creating a learning environment motivating the acquisition of content in the 8th Grade social sciences. The tasks of the diploma paper are: To analyse the literature on the peculiarities of adolescence, the awareness and emphasis of future perspectives of adolescents in the learning process. In the learning process, we can devote more attention to emphasizing, studying, and influencing these factors. To observe the impact of teaching methods and techniques used in the process of social studies in promoting pupil`s learning motivation. To research study and create theoretical and practical justification of social science subject process organization activities in 8th Grade. The research study will be carried out at the educational institution in the 8th Grade of Riga X school. Teachers will be interviewed, how students apply to school, learning process, learning motivation and conclusions will be drawn, which are be related to the requirements, peculiarities, and trends of the era. Questionnaires, interviews, and observation data in 8th Grade will be collected and analysed. Research methods pupil`s and teacher`s surveys, interviews, and observations. Keywords – motivation, values, social studies, 8th grade. The work consists of 45 page, 3 tables, 5 annexes, 19 used literature and information sources.