Uzmanības attīstības veicināšana 5 - 6 gadus veciem bērniem rotaļās
Author
Pērkone, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore – Alise Pērkone Kvalifikācijas darba temats: "Uzmanības attīstības veicināšana 5 – 6 gadus veciem bērniem rotaļās." Darba vadītājs: Mg. paed., Mg. Psych. Ilze Kricka Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot, kā ar rotaļu palīdzību var veicināt 5 – 6 gadus vecu bērnu uzmanības attīstību. Kvalifikācijas darbs tika izstrādāts divās daļās. Pirmajā daļā tika analizēta un pētīta literatūra par uzmanības raksturojumu, uzmanības būtība un tās funkcijas/veidi, 5 – 6 vecu bērnu attīstības raksturojums, rotaļu iedalīšana. Darba otrajā daļā tika aprakstīts empīriskais pētījums, kurā tika novēroti 5 – 6 gadus veci bērni un veikti apkopojuma rezultāti pēc darba autores izstrādātiem kritērijiem. Izklāstīta pētījuma norise, kā arī veikta pētījuma datu iegūtā analīze. Darba apjoms – darbs sastāv no 32 lapas, tajā ir 6 attēli, 3 tabulas. Atslēgas vārdi: uzmanība, uzmanības attīstība, uzmanības noturība, uzmanības pārslēgšana, uzmanības sadalīšana, rotaļas 5 – 6 gadus veciem bērniem, rotaļa. Author of qualification paper - Alise Pērkone Topic of qualification paper - "Promoting the development of attention for 5 -6 year olds through games." Supervisor of topic Mg. Paed., Mg. Psych. Ilze Kricka Objective of research: Theoretically and practically find out how play can contribute to the development of attention of children aged 5 - 6 years. The qualification paper was created in two parts. In first part was analyzed and researched litherature about characteristics of attention, essence of attention and function/types of it, 5 - 6 year old development characteristics, breakdown of play. In the second part, an empirical study was described, in which children 5-6 years old were observed and the results of the compilation were carried out according to the criteria developed by the author of the work. The course of the study is presented, as well as the analysis obtained by the research data has been carried out. The volume of work-work consists of 32 page, it contains 6 images, 3 tables. Keywords: attention, attention development, attention span, attention switching, attention splitting, play for 5 - 6 year olds, play.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stratēģijas skolēnu uzmanības problēmu risināšanai angļu valodas stundās 8.klasē
Annuškāne, Elīna (Latvijas Universitāte, 2011)Slikta skolēnu uzvedība un uzmanības trūkums ir vispārrunātākās problēmas skolotāju vidū. Skolotājam tas ir izaicinošs un diezgan grūts uzdevums noturēt skolēnu uzmanību uz mācību procesu un panākt, ka viņi ir tajā iesaistīti. ... -
Uzmanības pievēršanas paņēmieni 11. klases skolēnu iesaistīšanai angļu valodas stundās
Ņikitina, Nataļja (Latvijas Universitāte, 2012)Autore izvēlējās diplomdarba tēmu „Uzmanības pievēršanas paņēmieni 11. klases skolnieku iesaistīšanai angļu valodas stundās”, balstoties uz personīgo pieredzi, strādājot ar jaunākiem skolēniem, un nepieciešamību piemērot ... -
Uzmanība un kontrastredze perifērijā
Greiziņš, Ansis (Latvijas Universitāte, 2009)Bakalaura darbā tiek pētīta uzmanības ietekme uz kontrastredzi perifērā redzē. Kā perifērās redzes stimuli tiek izmantatoti gabora režģi. Stimuli tiek novietoti dažādās tīklenes ekscentricitātēs 20○, 25○, 30○, 35○ ar dažādām ...