• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmā vecumposma bērnu vārdu krājuma paplašināšana lingvistiski neviendabīgā mācību vidē pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-102529-Labonarska_Olga_oc07001.pdf (3.153Mb)
Author
Labonarska, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma “Pirmā vecumposma bērnu vārdu krājuma paplašināšana lingvistiski neviendabīgā mācību vidē pirmsskolā”. Kvalifikācijas darba tēma tika izvēlēta, sakarā ar problēmas aktualitāti un bērnu valodas attīstības svarīgumu. Bērnu valodas prasmes ir pamats viņu turpmākajām akadēmiskajām un sociālajām veiksmēm. Pirmais vecumposms ir kritiski svarīgs periods valodas apguvei, un ņemot vērā Latvijā esošo situāciju un dažādu valodu mijiedarbību, kā rezultāts lingvistiski neviendabīgās vides veidošanos, valodas apguvē var būt kavētā. Tādēļ ir būtiski saprast, kā veidot mācību vidi, kas atbalstītu bērnu mācības lingvistiski neviendabīgā mācību vidē un nodrošinātu visiem bērniem vienlīdzīgas iespējas valodas attīstībai. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek aplūkoti tādi aspekti, kā valodas un runas attīstība agrīnā bērnībā, ka arī bērnu vispārīgā attīstība problēmas sakarā, kas iekļauj bērnu fizisko, kognitīvo un sociāli-emocionālo attīstību. Turklāt, tiek izzinātas arī teorētiskas atziņās par valodas attīstību stimulējošo mācību vidi un mācību saturu, kurā tiek apskatītas dažādas metodes, kas veicina bērnu vārdu krājuma paplašināšanos lingvistiski neviendabīgā vidē. Empīriskajā daļā tiek aprakstīta pētījuma metodoloģija, kas ietver sevī pētījuma plānojumu, datu vākšanas metodes un analīzes pieejas. Pētījuma bāzes aprakstā tiek sniegta informācija par pētījumā iesaistītajiem bērniem un viņu īpatnībām, ka arī noteikts bērnu esošais vārdu krājums noteiktās tēmās un runas attīstības līmenis. Sadaļā pedagoģiskā pētījuma norise tiek detalizēti aprakstītas praktiskās darbības un metodes kas tika pielietotas pedagoģiskas izmēģinājuma darbības laikā, darbojoties ar pētījuma iesaistītiem bērniem. Empīriskas daļās nobeigumā tiek prezentēti pētījuma rezultāti, veikta datu analīze, salīdzināti bērnu rezultāti pētījuma sakumā un pētījuma beigās, ka arī balstoties uz tām veikti secinājumi, kas sniedz atbildi uz pētījuma jautājumu – kā pirmā vecumposma bērniem lingvistiski neviendabīgā vidē sekmējams vārdu krājuma paplašinājums.. Atslēgvārdi: valoda, runa, vārdu krājums, bērns, aktivitāte, rotaļa. Kvalifikācijas darbā lapaspušu skaits 62, attēlu skaits 13, 4 tabulas, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits 38.
 
The theme of the qualification work is “Expanding the vocabulary of first-stage children in a linguistically heterogenous learning environment in preschool”. The theme of the qualification work is was chosen due to the current nature of the problem and the importance of developing children’s language. Children’s language skills are the basis for their future academic and social success. Every individual’s early childhood is a critical period for learning language. Considering the situation in Latvia and the interaction of different languages, there could be a delay in learning language and speaking skills developing. It is therefore essential to understand how to build a learning environment that would support children’s learning in a linguistically heterogeneous learning environment and would provide equal opportunities for all children to develop language and speaking skills. The theoretical part of the qualification work covers such aspects as the development of language and speech in early childhood, as well as the general development of children due to the problem, which includes physical, cognitive, and socio-emotional development of children. In addition, the theoretical knowledge of the learning environment stimulating language development and learning content is also learned, which examines various methods that facilitate the expansion of children’s vocabulary in a linguistically heterogeneous environment. The empirical part describes the methodology of the study, which includes self-study design, data collection methods and analysis approaches. The baseline description of the study provides information on the children involved in the study and their specificities, as well as the current level of language proficiency. In the section, the conduct of the pedagogical study details the conduct of the study, including the practices and experimental methods that were used in handling children involved in the study. The empirical sections end by presenting the results of the study, and drawing conclusions based on them. Keywords: language, speech, vocabulary, children, activity, game. Qualification work includes 62 pages, 13 images, 4 tables of content, 38 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67494
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV