Sociālo prasmju pilnveide 1.vecumposma bērniem rotaļās
Author
Beraģe, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma – Sociālo prasmju pilnveide 1.vecumposma bērniem rotaļās Darba autors – Sintija Beraģe Darba mērķis- teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt rotaļu izmantošanas iespējas sociālo prasmju pilnveidei 1. vecumposma bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā aplūkots sociālo prasmju, rotaļu un 1. vecumposma raksturojums pētāmās problēmas ietvaros. Otrajā daļā, kas ir empīriskā, tika veikts praktiskais darbs. Autore izmainīja 1.vecumposma bērnu ikdienas ritmu, iesaistot tajā sociālo prasmju attīstošas rotaļas. Veicot pirms un pēc rezultātu sociālo prasmju sniegumu piln-veidē. Pētījums veikts izmēģinājuma darbībā un novērošanā, pirmsskolas izglītības iestādē “X”. Papildus tika veikta aptauja, noskaidrojot pedagoģisko darbību pētāmas problēmas ietvaros, pilsētas un lauku teritorijas izglītības iestādēs. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka jebkura rotaļa veicina bērna sociālo prasmju apguvi un piln-veidi. Sociālo prasmju apguvi spēj ietekmēt vairāki apkārtējās vides iemesli. Pedagoģiskajā procesā izmantojot rotaļas bērna ikdienā pat neapzināti attīstām sociālās iemaņas. Darba apjoms: 41 lappuses, 4 tabulas, 8 attēli, ievads un 5 pielikumi. The subject of the qualification work - Developing social skills for children of the 1st age stage with games Author – Sintija Beraģe The aim of the work - to theoretically justify and practically test the use of games for social skills development for children in stage 1 of old age. The qualification work shall consist of two parts. The first part deals with the characteristics of social skills, play and stage 1 as part of the problem under investigation. The second part, which is empirical, carried out the practical work. The author changed the daily rhythm of stage 1 children by involving social skill-developing games. Performing pre - and post-results social skills performance in full-form. The study was carried out in a pilot operation and observation, a pre-primary educational institution “X”. In addition, a survey was carried out, clarifying pe-dagogical activity within the scope of an investigational problem, in educational institutions of the city and rural territory. As a result of the study, it was concluded that any game contributes to the acquisition and full forms of the child's social skills. Several environmental reasons can influence the acquisition of social skills. Through the pedagogical process, we even unwittingly develop social skills by using games in a child's everyday life. Work size: 41 pages, 4 tables, 8 images, introduction and 5 attachments.