Kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas veicināšana pirmsskolas vecuma bērniem, izmantojot literārās pasakas
Author
Ignatjeva, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Elīnas Ignatjevas izstrādātā bakalaura darba tēma ir “Kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas veicināšana pirmsskolas vecuma bērniem, izmantojot literārās pasakas”. Par diplomdarba mērķi izvirzīts kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas prasmes sekmēšana, izmantojot literārās pasakas darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. 1. nodaļa – apkopotas un analizētas teorētiķu atziņas par kritisko domāšanu un problēmrisināšanu. Tiek meklēti pirmsskolas vecuma bērnu kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas veicināšanas kritēriji. 2. nodaļa – tiek meklēti un analizēti kritēriji kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas prasmes izvērtēšanai. Tiek veikts pedagoģiskais bērnu vērojums un realizēta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pedagoģisko paņēmienu izstrāde četru un piecu gadu vecu bērnu kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas prasmes sekmēšana literāro darbu apguves kontekstā. Pētījuma laikā gūts apstiprinājums literāro pasaku ietekmei uz pirmsskolas vecuma bērnu kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas sekmēšanai. Bakalaura darba apjoms: 74 lappuses, darbā ietilpst 8 attēli, 5 tabulas, 9 pielikumi. Darba izveidošanai izmantoti 47 literatūras un informācijas avoti. The theme of the Bachelor`s work developed by Elina Ignatjeva is “Promoting critical thinking and problem solving for preschool children through literary tales”. The aim of diploma work is to explore the possibilities of using literary tales to promote the child`s critical thinking and problem-solving skills in work with the preschool children. The work consists of two parts – theoretical and empirical. In the theoretical part, a theoretical analysis of the concepts “critical thinking and problem solving” is carried out from scientific literature. Criteria for promoting critical thinking and problem solving of preschool children. The second chapter describes the empirical study on how to use literary tales to promote preschool children`s critical thinking and problemsolving. Development of pedagogical techniques to emprove critical thinking and problemsolving skills of children aged four and five in the context of learning the literary tales. Bachelor`s work consists of 74 pages, 8 pictures, 5 tables, 9 annex. 47 bibliographical references have been used to provide work.