Datorikas priekšmeta satura integrācija dažādos mācību priekšmetos 1.-3. klases posmā, kā līdzeklis skolēnu problēmrisināšanas un kritiskās domāšanas prasmju attīstībai
Author
Mazure, Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir izprast kā nodrošināt datorikas priekšmeta apguvi 1.-3. klases posmā integrējot to dažādos mācību priekšmetos, lai veicinātu problēmrisināšanas un kritiskās domāšanas prasmju attīstību. Galvenie iegūtie rezultāti. Apkopots teorētiskais pārskats par šo tematu, veikta aptaujas analīze, pedagoģiskā procesa izvērtējums, materiālu izveide, un to pielietojuma pārbaude skolā, materiālu analīze. Svarīgākie secinājumi: 1.Daudzām problēmām nepieciešamas plašāks skatījums un izpratne no dažādām jomām, integrēta izglītība spēj sniegt šo perspektīvu, un palīdzēt saskatīt saistības starp dažādiem priekšmetiem un dzīves situācijām. 2.Caurviju prasmēm ir duāla loma mācībās. Ietverot domāšanas un darīšanas rīkus. Kritiskā domāšana un problēmrisināšana, ir būtiskas, jo šīs prasmes sniedz spējas, kas nepieciešamas, lai analizētu informāciju, veidotu argumentētu viedokli, risinātu radušās problēmas, un kritiski novērtētu mēdiju saturu. 3.Integrācija skolēnos izraisa padziļinātāku izpratni par apgūstamajiem tematiem un aktualizē iekšējo motivāciju. Tomēr pedagogam ir jābūt kompetentam datorikas jomā, lai kvalitatīvi spētu pasniegt datorikas priekšmetu integrētā formā, aktualizējot prasmes kuras vajadzīgas apgūt skolēnam beidzot 3. klasi. Šobrīd daļa pedagogi tam nav gatavi. The aim of the bachelor thesis is to understand how to ensure the learning of the content of the computer science subject for 1.-3. classes, integrating it in various subjects to promote the development of students' problem-solving and critical thinking skills. Main results: summarized theoretical overview of this topic. Analysis of the survey, evaluation of the pedagogical process, creation of materials, and application in the school environment, analysis of the created materials. The most important conclusions: 1. In today's world, many problems require a broader perspective and understanding from different fields, integrated education is able to provide this perspective and to help see the connections between different subjects and life situations. 2. Bridging skills play a dual role in learning. Including tools for thinking and doing. Transversal skills, critical thinking and problem solving, are essential because these skills provide the ability to analyze information, create a reasoned opinion, solve problems, and critically evaluate media content. 3. Integration in students leads to a more in-depth understanding of the subjects to be learned and actualizes inner motivation. However, the pedagogue must be reasonably competent in the field of computer science in order to be able to present the subject of computer science in an integrated form in a qualitative manner, updating the skills that the student needs to learn at the end of the 3rd grade. Currently, some teachers are not ready for this.