Mācību metodes medijpratības prasmju attīstīšanai padziļinātajā kursā "Sociālās zinātnes II" 12. klase
Author
Laursone, Dārta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir “Mācību metodes medijpratības prasmju attīstīšanai padziļinātajā kursā “Sociālās zinātnes II” 12. klasei”. Darba mērķis ir izpētīt un pārbaudīt mācību metodes, kas veicina medijpratības prasmju attīstīšanu sociālo zinātņu stundā 12. klasei. Pētījuma izlasē tika iekļauti 17 skolēni no X vidusskolas 12. klases. Tika izmantotas vairākas pētījuma metodes: anketēšana, pedagoģiskā izmēģinājum darbība un novērošana. Galvenie secinājumi liecina, ka tādas mācību metodes, kā grupu darbs, prezentāciju veidošana, informācijas avotu kritiska analīze, mediju satura analīze, diskusijas, informācijas atlasīšana un sintēze, informācijas kategorizēšana un grupēšana, datu vizualizācija, lomu spēles, debates, pētnieciskā mācīšanās un dažādu digitālo rīku izmantošana veicina medijpratības prasmju attīstīšanu, un ar pedagoģiskā izmēģinājuma nodarbību palīdzību tika veiksmīgi parādīts kā šīs metodes integrēt sociālo zinātņu stundās. The title of the bachelor thesis is “Teaching Methods for Developing Media Literacy Skills in the In-depth Course "Social Sciences II" for the 12th Grade”. The aim is to explore and test learning methods that promote the development of media literacy skills in social science class for 12th grade. The research sample included 17 students from X High Schools 12th grade. Several research methods were used: questionnaire, pedagogical piloting and observation. The main conclusions show that learning methods such as group work, creating presentations, critical analysis of information sources, media content analysis, discussions, information selection and synthesis, information categorization and grouping, data visualization, role playing, debates, exploratory learning and the use of various digital tools promotes the development of media literacy skills, and pilot lessons successfully demonstrated how to integrate these methods into social science lessons.