Laboratorijas darbs kā noslēguma pārbaudījums 8. klases ķīmijas tematā “Kas ir ķīmija?”
Author
Nauma, Maira
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Logins, Jāzeps
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Laboratorijas darbs kā noslēguma pārbaudījums 8. klases ķīmijas tematā “Kas ir ķīmija?” Maira Nauma, darba vadītājs docents, Dr. chem. Jāzeps Logins. Skolotāja pieredzes darbs, 46. lpp, 24 literatūras avoti, 4 pielikumi, 11 attēli un 7 tabulas. Latviešu valodā. Skolotāja pieredzes darbā apkopota un izvērtēta autores pieredze 2023./2024. mācību gadā. Darba mērķis bija pielietot un apkopot pieredzi par laboratorijas darbu kā alternatīvu temata “Kas ir ķīmija?” noslēguma pārbaudes darbam 8.klases ķīmijā. Mācību procesa laikā tika izstrādāti un novadīti pieci laboratorijas darbi, un noslēguma pārbaudes darbs, kas sastāvēja no laboratorijas darba “Vielu fizikālās un ķīmiskās pārvērtības” un pētnieciskā laboratorijas darba “Tīras vielas izdalīšana no vielu maisījuma”. Pēc jaunā kompetenču projekta Skola2030 ir ieviesta kompleksa snieguma vērtēšana un lai to varētu īstenot, skolēniem ir jādod iespēja demonstrēt arī savas prasmes. Tāpēc laboratorijas un pētnieciskie darbi var tikt vērtēti summatīvi. Šāda veida summatīvās vērtēšanas darbi veicina skolēnus aktīvāk iesaistīties mācību procesā, ar reālām darbībām skolēns parāda savas prasmes. Veicot šāda veida noslēguma pārbaudes darbu, kas ir kā laboratorijas vai pētnieciskie laboratorijas darbi, ir pamanāma skolēnu interese un gandarījums par paveikto. Laboratory work as a final assessment in the eighth-grade chemistry topic "What is chemistry?" Maira Nauma, Diploma Paper Supervisor: Assistant Professor, Dr.chem. Jāzeps Logins. Teacher experience paper, 46 pages, 24 literature sources, 4 attachments, 11 images and 7 tables. Latvian language. The author's experience in 2023/2024 is summarized and evaluated in the work of teacher experience. The aim of the work was to apply and collect experience about laboratory work as an alternative to the chemistry topic "What is chemistry?" for the final assessment in 8th grade. During the learning process, five laboratory works were developed and conducted, and the final test work consisted of the laboratory work "Physical and chemical transformations of substances" and the research laboratory work "Separation of a pure substance from a mixture of substances". According to the new competence project Skola2030, complex performance evaluation has been introduced, and to implement it, students must be given the opportunity to demonstrate their skills as well. Therefore, laboratory and research works can be evaluated summatively. This type of summative assessment work encourages students to be more actively involved in the learning process, with real actions the student demonstrates his skills. When doing this type of final assessment, which is like laboratory or research laboratory work, the interest and satisfaction of the students in what they have done is noticeable.