Spēļu izmantošana ķīmijas stundās, 8. klasē tematā: “Kā notiek vielu ķīmiskās pārvērtības?”.
Author
Liepiņa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Logins, Jāzeps
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Pieredzes darbā par spēļu izmantošanu ķīmijas stundās, 8. klasē, tematā: “Kā notiek vielu ķīmiskās pārvērtības?” ir apkopota plānošanas, organizēšanas un vērtēšanas pieredze šajā tematā, kas skolēniem apgūta 2024. gadā otrajā semestrī. Skolotāja pieredzes darbā tiek analizēta metodiskā literatūra par spēļu izmantošanu ķīmijas stundās, kā arī praktiskā darbība, lai sasniegtu stundas sasniedzamo rezultātu. Pētījuma mērķis ir apkopot pieredzi par sasniedzamo rezultātu apguvei noderīgām mācību spēlēm un to izmantošanu ķīmijas satura apgūšanai. Tiek piedāvāti metodiskie ieteikumi mācību procesa organizēšanai. Darbā ir dots, kā veikt skolēnu snieguma vērtēšanu skolēna uzdevumu noslēgumā, izmantojot digitālos rīkus. Skolotājai ir iegūta pieredze plānojot un organizējot stundas izmantojot spēles ķīmijas stundās 8. klasē, tematā: “Kā notiek vielu ķīmiskās pārvērtības?” . Pieredzas darbā ir apkopotas aptaujas un anketēšanas rezultāti par spēļu izmantošanu ķīmijas stundās. Aptaujas un anketas tika veiktas ar mērķi noskaidrot, kā izmantojot mācību spēles palīdz skolēniem sasniedzamo rezultātu apguvē ķīmijas tematā “Kā notiek vielu ķīmiskās pārvērtības”, 8. klasē. Aptaujas, anketas un pedagoģiskā eksperimenta informācijas analīze apstiprina, ka spēles var izmantot mācību satura apgūšanai, kā arī skolēnu formatīvai vērtēšanai. Atslēgas vārdi: spēļu metode, ķīmija 8. klase, sadarbība. The teacher's experience in the work "Using games in chemistry lessons, 8th grade, on the topic: "How do chemical transformations of substances take place?" The experience of planning, organising and evaluating this topic, which students learned in the second semester of 2024, is summarized. The work analyzes the methodological literature on using games in chemistry lessons and the practical activity to achieve the lesson's achievable result. The study aims to gather experience with educational games that are helpful in learning the achievable results and their use for learning chemistry content. The paper offers methodological recommendations for organizing the learning process and describes how to evaluate student performance at the end of student assignments using digital tools. The results of surveys and questionnaires on using games in chemistry lessons are collected in the work of experience. Surveys and questionnaires were conducted to determine how using educational games can ensure the achievement of the results achieved by students in the chemistry topic "How chemical transformations take place" in the 8th grade. The analysis of information from the survey, questionnaire, and pedagogical experiment confirms that games can be used to learn the learning content and for formative assessment of students. Keywords: game method, chemistry 8th grade, cooperation.