Skolas vadības rīcības efektīvas komunikācijas nodrošināšanai starp skolotājiem un vecākiem skolotāja labbūtības nodrošināšanai
Author
Apine, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Pudule, Guna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Labbūtība ir būtisks aspekts jebkuras profesijas pārstāvjiem, tai skaitā skolotājiem. Viens no veidiem, kā uzlabot skolotāja labbūtību, ir nodrošināt tādu komunikāciju skolā, kas neizraisa negatīvas emocijas. Pētījuma mērķis ir izstrādāt skolas vadības komunikācijas politikas veidošanas ieteikumus, lai sekmētu komunikāciju starp skolotājiem un skolēnu vecākiem, tādā veidā uzlabojot skolotāja labbūtību. Pēc pētījuma metodes šis ir pārskata pētījums, kur datu ieguves metodes ir aptaujas un intervijas, pētījuma bāze ir 58 skolēnu vecāku respondenti, 162 skolotāju respondenti un divu skolu direktori. Aptaujājot skolotājus tiek secināts, ka negatīva komunikācija ar vecākiem eksistē un tā negatīvi ietekmē skolotāja labbūtību. Pētījuma mērķis ir sasniegts un ir izveidoti ieteikumi, kurus ņemt vērā skolas vadībai, veidojot komunikācijas politiku skolā. Wellbeing is an essential aspect for representatives of any profession, including teachers. One of the ways to improve teacher wellbeing is to ensure communication in school that does not cause negative emotions. The purpose of this study is to develop recommendations for communication policy to school management to promote communication between teachers and students’ parents, thus improving the wellbeing of teachers. According to the research method, this is a review study, where data collection methods are surveys and interviews, the research base is 58 respondents of students’ parents, 162 respondents of teachers and principals of two schools. From teacher surveys it is concluded that negative communication with parents exists, and it negatively affects teacher wellbeing. The goal of the research has been achieved and recommendations have been made to be considered by the school management when creating a communication policy in the school.