Pētniecisko prasmju attīstības sekmēšana dabaszinātņu mācību jomā pirmsskolas 2. posmā
Author
Ulpe, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: “ Pētniecisko prasmju attīstības sekmēšana dabaszinātņu mācību jomā pirmsskolas 2. posmā”. Darba autore: Jolanta Ulpe Darba vadītājs: Docente dr. paed. Daiga Kalniņa Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt 4-5 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu pētniecisko prasmju veicināšanas metodes iepazīstoties ar dabu. Teorētiskajā daļā tika analizēti zinātniskie literatūras avoti, lai noskaidrotu kādas metodes izmantot bērnu pētniecisko prasmju attīstības sekmēšanai dabazinātņu jomā. Šajā nodaļā tika apkopotas un aprakstītas septiņas metodes, kas sekmēs pētnieciskās prasmes 4-5 gadus veciem bērniem. Empīriskajā daļā daļā tika novērtētas bērnu pētnieciskās prasmes gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās, lai pēc tam novētētu pētījuma rezultātu. Pētījuma īstenošanai tika praktiski īstenotas piecas nodarbības āra vidē, kurās tika izmantotas apkopotās metodes teorētiskajā daļā. Pētījuma rezultātā autore secina, ka izvirzītās metodes sekmē bērnu pētniecisko prasmju attīstību dabazinātņu mācību jomā pirmsskolas 2. posmā. Kvalifikācijas darba apjoms ir 43 lpp. Tajā iekļautas 5 tabulas, 10 attēli un darbā izmantoti 26 zinātniskās literatūras avoti. Atslēgvārdi: dabaszinātnes, pētniecība, pētnieciskās prasmes, pirmsskolas 2. posms. Title of the Qualification Paper: “ Promoting the Development of Research Skills in the Field of Natural Science in the 2nd Stage of Preschool”. Author of the Paper: Jolanta Ulpe Qualification Paper supervisor: assistant professor dr. paed. Daiga Kalniņa The aim of the Paper: Explore the methods of promoting the research skills of 4 - 5 year old children in preschool theoretically and practically through familiarization with nature. In the theoretical part, scientific literature sources were analyzed to determine what methods to use to promote the development of children's research skills in the field of Natural Science. This chapter summarizes and describes seven methods that will promote research skills in 4 - 5 year old children. In the empirical part, children's research skills were assessed both at the beginning and at the end of the study in order to validate the results of the study afterwards. To accomplish the research, five practical lessons were implemented in an outdoor environment, which used the methods summarized in the theoretical part. As a result of the study, the author concludes that the proposed methods promote the development of children's research skills in the field of Natural Science in the 2nd stage of preschool. Qualification Paper amount is 43 pages. There are 5 tables, 10 images, and 26 sources of scientific literature. Key words: Natural Science, research, research skills, 2nd stage of preschool.