5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Vaļicka, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Līga Vaļicka Kvalifikācijas darba temats: ”5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā”. Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt pedagoģiskā procesa organizācijas nosacījumus lasītprasmes veicināšanai 5 -6 gadus veciem bērniem. Darba pirmajā nodaļā tika sniegts ieskats pirmsskolas vecuma bērnu attīstībā, kas būtiski ietekmē lasītprasmes apguvi. Tiek analizēts, kā fiziskā, kognitīvā un maņu attīstība ietekmē 5-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes apguvi. Tiek uzsvērta sīkās motorikas, atmiņas, uzmanības un maņu nozīme. Skaņu saklausīšanas un izrunāšanas nozīmīgums lasītprasmes apguvē. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā apvienojot spēles un rotaļas, un tradicionālās mācību metodes, skolotāja veicinās 5-6 gadus vecu bērnu motivāciju, iesaistīšanos mācīšanās procesā, kas sekmēs efektīvu lasītprasmes apguvi. Tika veikts 5-6 gadu bērnu valodas prasmju vērtējums pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Lasītprasmes apguve tika veicināta pedagoģiskajā procesā apvienojot spēles, rotaļas un tradicionālās mācību metodes. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, integrējot spēles un rotaļas mācību procesā, uzlabojas bērnu motivācija un iesaiste, kas pozitīvi ietekmē lasītprasmes apguvi. Atslēgas vārdi: runa, domāšana, rotaļa, spēle, lasītprasme Kvalifikācijas darbs sastāv no 48 lappusēm, tajā iekļautas 4 tabulas, 7 attēli, 20 pielikumi. Izmantoti 39 informācijas avoti. Author of the qualification work: Liga Valicka The topic of the qualification work: "Promoting the reading skills of 5-6-year-old children in the preschool pedagogical process". Purpose: To theoretically and practically study the organizational conditions of the pedagogical process for the promotion of reading skills for 5-6-year-old children. The first chapter of the paper provided an insight into the development of preschool children, which significantly affects the acquisition of reading skills. It is analyzed how physical, cognitive and sensory development affects the learning of reading skills of 5-6-year-old children. The importance of fine motor skills, memory, attention and senses is emphasized. The importance of hearing and pronouncing sounds in learning to read. In the second chapter, an empirical study was conducted on how, by combining games and play, and traditional teaching methods, the teacher will promote the motivation of 5-6-year-old children, their involvement in the learning process, which will contribute to the effective acquisition of reading skills. The language skills of 5-6 year old children were assessed at the beginning and at the end of the study. Learning to read was promoted in the pedagogical process by combining games, games and traditional teaching methods. In the empirical part, the hypothesis was confirmed, by integrating games and play in the learning process, children's motivation and involvement improves, which positively affects the acquisition of reading skills. Key words: speech, thinking, play, game, literacy The qualification work consists of 48 pages, including 4 tables, 7 pictures, 20 appendices. 39 sources of information were used.