3 gadus vecu bērnu runas attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Hesa, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Ineta Hesa Kvalifikācijas darba tēma: “3 gadus vecu bērnu runas attīstības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē”. Pētījum mērķis: veicināt 3 gadus vecu bērnu runas attīstību pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma jautājums: kā, izmantojot pirkstu rotaļas, veicināt 3 gadus vecu bērnu runas attīstību? Tēma ir aktuāla, jo mūsdienās arvien vairāk aktualizējās problēma ar bērnu runas un valodas attīstību. Darba autore nolēma pārbaudīt, vai pirkstu rotaļas var veicināt 3 gadus vecu bērnu runas attīstību. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tika analizēti un pētīti pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par runas funkcijām, valodas jomām, sasniedzamais rezultāts runas attīstībā jaunākajā vecuma posmā, kā arī 3 gadus vecu bērnu runas attīstības raksturojums. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tika analizēti, kādi ir metodiskie paņēmieni pirkstu rotaļu izmantošanā pirmsskolas bērnu jaunākajā vecuma posmā. Kvalifikācijas darba trešajā daļā darba autore veica empīrisko pētījumu, kurā piedalījās pirmsskolas jaunākā vecuma 12 bērni. Darba autore izstrādāja kritērijus, pēc kuriem tika novērtēta bērni runas attīstība un ņemot tos vērā tika aprobētas pirkstu rotaļas. Pētījuma beigās darba autore atkārtoti veica bērnu runas attīstības novērtēšanu, tās rezultāti tika apkopoti un atspoguļoti tabulās, attēlos. Pētījuma rezultāti veiksmīgi atbildēja uz jautājumu, ka pirmsskolas jaunākā vecuma bērnu runas attīstību labvēlīgi ietekmē pirkstu rotaļas, ja tās tiek izmantotas ikdienā. Atslēgas vārdi: pirkstu rotaļas, kustības, runas un valodas attīstības veicināšana, pirmsskolas jaunākais vecuma posms. Author of the qualification work: Ineta Hesa. Theme of the qualification work: “Promoting the speech development of 3-year-old children in a preschool educational institution”. Research objective: to promote the speech development of 3-year-old children in a preschool educational institution. Research question: how to promote the speech development of 3-year-old children using finger games? The topic is relevant, because nowadays the problem of children's speech and language development has become increasingly relevant. The author of the work decided to check whether finger games can promote the speech development of 3-year-old children. In the first part of the qualification work, the theories of pedagogy and psychology scientists on speech functions, language areas, the achievable result in speech development at the youngest age stage, as well as the characteristics of the speech development of 3-year-old children were analyzed and studied. In the second part of the qualification work, the methodological techniques for using finger games at the youngest age stage of preschool children were analyzed. In the third part of the qualification work, the author of the work conducted an empirical study in which 12 children of the youngest preschool age participated. The author of the work developed criteria by which the speech development of children was assessed, and finger games were approved taking them into account. At the end of the study, the author of the work repeatedly assessed the speech development of children, the results of which were summarized and reflected in tables and figures. The results of the study successfully answered the question that the speech development of children of the youngest preschool age is favorably affected by finger games if they are used in everyday life. Keywords: finger games, movements, promotion of speech and language development, the youngest preschool age.