Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs 4-5 gadu vecumā pirmsskolā
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Autors: Linda Lukševica Darba nosaukums: Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs 4-5 gadu vecumā pirmsskolā. Darba mērķis: Izzināt 4-5 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas rotaļās un spēlēs. Pētījuma saturs un rezultāti: Pirmā nodaļa atklāj teorētiskās un metodiskās atziņas par vārdu krājuma paplašināšanos rotaļās un spēlēs. To veido 4 apakšnodaļas. Otrā nodaļa atklāj empīriskā pētījuma norisi, pedagoģisko izmēģinājumu un iegūto datu analīzi. Pirmsskolā bērniem ir atšķirīgs vārdu krājums. Rotaļas un spēles ir veiksmīgi pielietojamas ikdienā, lai uzlabotu bērnu vārdu krājumu. Būtiska ir vecāku iesaiste. Darbs sastāv no 38 lpp., 7 attēliem, 3 tabulām, 40 bibliogrāfiskā saraksta vienībām, 1 pielikuma. Atslēgas vārdi: pedagoģiskais process, pirmsskola, 4-5 gadus veci bērni, rotaļas un spēles, vārdu krājums.
Author: Linda Lukševica Title: Expanding Vocabulary through Play and Games in Preschoolers Aged 4-5 Objective: To explore the possibilities of expanding the vocabulary of 4-5 year old children through play and games. Research Content and Results: The first chapter reveals theoretical and methodological insights into vocabulary expansion through play and games. It consists of 4 subchapters. The second chapter presents the empirical research process, pedagogical experiment, and analysis of the obtained data. Preschool children have different vocabularies. Play and games can be successfully used daily to improve children's vocabulary. Parental involvement is essential. The paper consists of 38 pages, 7 figures, 3 tables, 40 bibliographic references, and 1 appendix. Keywords: pedagogical process, preschool, 4-5 year old children, play and games, vocabulary
Author: Linda Lukševica Title: Expanding Vocabulary through Play and Games in Preschoolers Aged 4-5 Objective: To explore the possibilities of expanding the vocabulary of 4-5 year old children through play and games. Research Content and Results: The first chapter reveals theoretical and methodological insights into vocabulary expansion through play and games. It consists of 4 subchapters. The second chapter presents the empirical research process, pedagogical experiment, and analysis of the obtained data. Preschool children have different vocabularies. Play and games can be successfully used daily to improve children's vocabulary. Parental involvement is essential. The paper consists of 38 pages, 7 figures, 3 tables, 40 bibliographic references, and 1 appendix. Keywords: pedagogical process, preschool, 4-5 year old children, play and games, vocabulary