Saskaitīšanas un atņemšanas prasmju pilnveide 4.-6.klases skolēniem ar autiskā spektra traucējumiem
Author
Poceviča, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Jolanta Poceviča. Bakalaura darba nosaukums: ,,Saskaitīšanas un atņemšanas prasmju pilnveide 4.-6.klases skolēniem ar autiskā spektra traucējumiem.” Bakalaura darba mērķis: pētīt saskaitīšanas un atņemšanas prasmju pilnveides iespējas matemātikas apguvē bērniem ar autiskā spektra traucējumiem. Bakalaura darba autore veikusi autiskā spektra traucējumu un matemātikas mācīšanas metožu teorētisko analīzi zinātniskajā literatūrā, kā arī pētījumu, lai pārbaudītu izstrādātās metodes efektivitāti. Darba ietvaros veikts: •matemātikas mācību metodikas analīze un pielāgošanas iespēju izpēte bērniem ar autismu; •empīriskais pētījums par saskaitīšanas un atņemšanas prasmju attīstības dinamiku; •izstrādāto materiālu aprobācija praksē. Darba noslēgumā autore secina, ka bērniem ar autiskā spektra traucējumiem matemātikas prasmju attīstībā būtiska loma ir mērķtiecīgai un strukturētai pieejai un atbilstoši izvēlētas mācību metodes ievērojami veicina viņu mācīšanās procesu. Darba apjoms: 51 lapa (neieskaitot pielikumus), deviņas tabulas, seši attēli un trīs pielikumi, kā arī tam pievienots literatūras saraksts ar 42 avotiem. Atslēgas vārdi: saskaitīšana, atņemšana, autiskā spektra traucējumi, pedagoģiskās metodes, iekļaujošā izglītība. The author of the Bachelor's thesis: Jolanta Poceviča The title of the Bachelor's thesis: Enhancing addition and subtraction skills for 4th-6th grade students with autism spectrum disorders The objective of this Bachelor's thesis to explore opportunities for improving addition and subtraction skills in the mathematics learning process for children with autism spectrum disorders. The author of the bachelor's thesis has conducted a theoretical analysis of autism spectrum disorders and methods for teaching mathematics as presented in scientific literature, as well as a study to evaluate the effectiveness of the developed methods. The work includes: •An analysis of mathematics teaching methodologies and the exploration of their adaptability for children with autism; •An empirical study on the dynamics of addition and subtraction skill development; •Practical implementation and testing of the developed materials. In conclusion, the author states that a targeted and structured approach plays a crucial role in the development of mathematical skills for children with autism spectrum disorders. Appropriately chosen teaching methods significantly enhance their learning process. The work comprises 51 pages (exclusive of annexes), nine tables, six figures and 3 annexes, accompanied by a bibliography of 42 items. Keywords: addition, subtraction, autism spectrum disorders, pedagogical methods, inclusive education.