• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogu un vecāku sadarbība piecgadīgu bērnu lasītprasmes veicināšanai pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-105714-Salnikova_Oksana_os22025.pdf (954.7Kb)
Author
Saļņikova, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs “Pedagogu un vecāku sadarbība piecgadīgu bērnu lasītprasmes veicināšanai pirmsskolā” izstrādāts ar mērķi izpētīt pirmsskolas skolotāju un vecāku sadarbības veidošanas iespējas piecgadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšanai. Darba teorētiskajā daļā analizēti lasītprasmes apguves nosacījumi pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī izskatīta skolotāju un vecāku sadarbības nozīme un iespējas piecgadīgu bērnu lasītprasmes veicināšanai. Empīriskajā daļā vērtēta bērnu ieinteresētība un attieksme pret lasīšanu, kā arī prasmes atpazīt un izlasīt pazīstamus vārdus un zilbes, analizēts skolotāju un vecāku sadarbības process un tā nozīme bērnu lasītprasmes pamatu apguvē. Pētījuma noslēgumā ieteikumu skolotājiem formā sniegta atbilde uz pētniecības jautājumu “Kā ir veidojama pirmsskolas skolotāju un vecāku sadarbība piecgadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšanai?”.
 
The qualification work "Cooperation of teachers and parents for the promotion of reading skills of five-year-old children" was developed with the aim of researching the possibilities of cooperation between preschool teachers and parents for the promotion of reading skills of five-year-old children. In the theoretical part of the paper, the conditions of learning literacy for preschool children are analyzed, as well as the importance of cooperation between teachers and parents and possibilities for promoting literacy of five-year-old children. In the empirical part, children's interest and attitude towards reading is evaluated, as well as the skills to recognize and read familiar words and syllables, the process of cooperation between teachers and parents and its importance in learning the basics of children's reading skills is analyzed. At the end of the research, in the form of recommendations for teachers, the answer to the research question "How to build cooperation between preschool teachers and parents to promote reading skills of five-year-old children?" is given.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67697
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV